۴۲۴ تفکر بابای دارا و بابای نادار(قسمت ششم)

 

 

۲۶- پدر پولدار می گفت : هر کس باید بپذیرد که ارزش کمک گرفتن از دیگران را دارد این مهم است که خود را لایق کمک دیگران احساس کنید زیرا توانایی شما برای پذیرش کمک دیگران تغییر کننده توانای شما برای کسب ثروت است فرض کنید با دوستی برای خرید بیرون رفته اید و متوجه می شود که کیف پول خود را در خانه جا گذاشته اید و دوستتان پول کافی برای قرض دادن به شما دارد آیا ترجیح می دهید که به خانه برگردید و پول خود را بیاورید این کار اشتباه است

۲۷- پدر پولدار می گفت اگر بیشتر به پول وابسته باشید پول در آوردن و نگه داشتن آن برایتان دشوار خواهد بود اگر متوجه شوید که صد هزار تومان گم کرده اید چه حالی به شما دست می دهد به خود می گویید (خوب) شاید یک نفر بیشتر از من به آن احتیاج داشته و یا اینکه ماع بعد را در جهنم می گذرانید در حالت دوم شما به پول خیلی وابسته هستید.

۲۸- پدر پولدار می گفت: خیلی ها فقر را به معنویت ربط می دهند و معتقدند که فقر از پرهیزکاری است در حالی که ثروت و بی نیازی نشان دهنده توازن است. کتابهای دینی ما را به دستگیری از فقرا تشویق می کنند نه ملحق شدن به آنها.

۲۹- پدر پولدار می گفت. اول پس انداز کنید بعد خرج کنید فقرا به عکس عمل می کنند آنها اول خرج میکنند و بعد نقشه پس اندازهای آتی را می کشند.

۳۰- پدر پولدار می گفت. به مشاهده افراده ثروتمند بپردازید مدتی از وقت خود را با ثروتمندان بگذرانید و ببینید که چه فرقی بین شما و آنها وجود دارد نکات جالب و مثبت آنها را جذب کنید

 

برگرفته شده از:

کتاب بابای دارا بابای نادار (رابرت کیوساکی)

مهدی برآسود

 


@Barasoudchannel

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *