۲۰۲۴، سال بیت‌ کوین خواهد بود

تجزیه‌وتحلیل IntoTheBlock نشان می‌دهد که میزان تقاضای سازمان‌ها برای بیت کوین در حال رشد بوده و اخیراً در سال ۲۰۲۳ به بیشترین حد خود رسیده است.

در هفته‌های گذشته، شاهد مثبت‌شدن انتظارات بلندمدت سرمایه‌گذاران بیت کوین بودیم. دلیل این اتفاق می‌تواند تا‌ حدی به فعالیت‌های صعودی اخیر پادشاه رمزارزها ارتباط داشته باشد. در چنین شرایطی، تقاضا برای کریپتو افزایش می‌یابد و داده‌های جدید نشان می‌دهد به‌دلیل افزایش تقاضای نهادها، طی هفته‌های آینده می‌توان انتظار روند صعودی بیشتری داشت.

تجزیه‌وتحلیل IntoTheBlock حاکی از آن است که تقاضای سازمانی برای بیت کوین در حال رشد بوده و در سال جاری به بیشترین حد خود رسیده است.

ارزیابی وضعیت هولد بیت کوین

تحلیلگران باور دارند افزایش تقاضای نهادها برای خرید بیت کوین احتمالاً به‌دلیل گمانه‌زنی‌های مربوط به تأیید احتمالی ETF این رمزارز بوده است. به‌عنوان مثال، تعداد بزرگ‌ترین آدرس‌های بیت کوین، یعنی افراد یا سازمان‌هایی که حداقل ۱۰۰ هزار واحد از این رمزارز را دراختیار دارند، در دو هفته‌ی اخیر افزایش یافته است.

درواقع، حضور نهنگ‌های بیت کوین در هفته‌های اخیر چشمگیر بوده است و به وضعیت می ۲۰۲۲ شباهت دارد. این موضوع اهمیت زیادی دارد؛ زیرا می و ژوئن ۲۰۲۲ به‌دلیل فروپاشی ترا لونا و ورشکستگی صرافی FTX، شاهد خروجی بسیار سنگین از بازار رمزارزها بودیم.

تعداد کیف‌پول‌هایی که بیش‌ از ۱۰۰ هزار بیت کوین دارند

شدت افزایش تقاضای نهنگ‌ها و سازمان‌ها در دو هفته‌ی اخیر برای خرید بیت کوین، آخرین‌بار در ژانویه‌ی ۲۰۲۳ مشاهده شد.

به‌نوشته‌ی Ambcrypto، رشد تقاضا برای بیت کوین و تغییر وضعیت بازار ارزهای دیجیتال باعث بهبود دید بلندمدت به نگه‌داری این رمزارز شده است. معیار بیت کوین‌های هولدشده نیز اخیراً به بیشترین سطح خود از ابتدای سال ۲۰۲۳ رسیده است.

نمودار بیت کوین‌های هولد شده

همچنین، رشد مثبتی را در موجودی ماینرهای بیت کوین مشاهده می‌کنیم و این روند نیز با بازگشت اطمینان افراد و شرکت‌ها به بازار رمزارزها هم‌سو بود. به‌هر‌حال، جریان‌های خروجی از موجودی ماینرها در چند روز گذشته می‌تواند به سوددهی کوتاه‌مدت آن‌ها اشاره کند.

بیشتر معیارهای اشاره‌شده در این مطلب، نشان می‌دهند میزان تقاضا برای بیت کوین به‌تدریج در حال رشد بوده و این یعنی آینده‌ی رمزارز اول دنیا ازنظر ارزش بازار در دیدگاه بلندمدت، همچنان صعودی است.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط