یک کاربر به‌دلیل حذف اکانت اپل آی‌دی خود با ارزش ۲۴ هزار دلار از اپل شکایت کرد

شرکت اپل اخیرا با یک پرونده حقوقی عجیب درگیر شده است. این شکایت در رابطه با شرایط و ضوابط مربوط به خدمات رسانه‌ای اپل است که به این شرکت امکان می‌دهند تا اکانت‌های اپل آی‌دی غیرقانونی یا غیرقابل‌قبول را حذف نماید.

این شکایت روز سه‌شنبه در دادگاه منطقه‌ای ایالات‌متحده واقع در ناحیه شمالی ایالت کالیفرنیا به ثبت رسیده است. این دعوی حقوقی با انتقاد از قوانین سرویس‌های اپل ادعا می‌کند که به‌دنبال حذف حساب‌کاربری اپل آی‌دی یک کاربر، دسترسی وی به محتوای رسانه‌ای خریداری شده مسدود شده است.

شرکت اپل بر اساس شرایط و ضوابط اعلام شده توسط خود مجاز است تا یک اکانت اپل آی‌دی را مسدود نماید. بعلاوه اپل در پرونده حقوقی فوق صریحا اعلام کرده که کمپانی بر اساس سوء ظن خود قادر به حذف یک حساب‌کاربری خواهد بود.

در متن این پرونده حقوقی اعلام شده است که “اقدام غیرقابل قبول و خلاف قانون اپل مبنی بر حذف حساب‌کاربری افراد حقیقتا ممنوع بوده و اپل در صورت حذف اکانت کاربران خود به بهانه نقض مشکوک ضوابط و دستورالعمل‌ها بایستی خسارات وارده به آن‌ها را جبران نماید.”

بعلاوه این پرونده حقوقی ادعا می‌کند که با حذف اکانت اپل آی‌دی ارزش دستگاه‌های اپلی خریداری شده توسط کاربران به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت؛ چرا که در چنین شرایطی کاربران قادر به دسترسی به سرویس‌های اپل یا محتوای خریداری شده نخواهند بود. بر اساس گزارشات متیو پرایس؛ شاکی پرونده بابت محتوای ضمیمه شده به اکانت اپل آی‌دی خود حدودا ۲۵ هزار دلار هزینه کرده است. هنگامی‌که اپل به‌دلیل نقض قوانین خود اکانت اپل آی‌دی آقای پرایس را حذف کرد؛ دسترسی وی به کل محتوای پیش‌تر خریداری شده قطع شد.

بر اساس متن سند شکایت این محتوای ۲۵ هزار دلاری شامل اپلیکیشن‌ها، خریدهای درون برنامه‌ای، برنامه‌ها و افزونه‌های پلتفرم و سرویس‌های مرتبط هستند. همچنین فرد شاکی ادعا می‌کند که اپل دسترسی وی به وجوه متصل به حساب‌کاربری اپل آی‌دی را مسدود کرده است. به‌عنوان مثال اکانت این کاربر در آیتونز حدودا ۷ دلار موجودی داشت.

در این دادخواست به علت حذف اکانت آقای پرایس اشاره نشده است. با این‌حال اعلام شده که اپل بدون ارائه هرگونه هشدار، توضیح، سیاست یا روند کاری خاصی اقدام به حذف اکانت اپل آی‌دی متیو پرایس نموده است. در ادامه ادعا شده که رفتارهای اپل خصوصا ضوابط و به تبع آن حذف حساب‌های کاربری اقدامی ناعادلانه، غیرقانونی و مصداق کلاهبرداری محسوب می‌شود. همچنین دادخواست حقوقی فوق اعلام می‌کند که اپل در چندین مورد قانون حمایت از مصرف‌کنندگان در ایالت کالیفرنیا را نقض نموده است. این دادخواست به‌دنبال تشکیل کمپینی شامل کلیه کاربران آمریکایی است که حساب‌کاربری اپل آی‌دی آن‌ها توسط اپل مسدود شده است.

این دعوی حقوقی از اعضای هیات منصفه دادگاه درخواست می‌کند تا با صدور قرار منع موقت جلوی اقدامات غیرقانونی اپل را گرفته و نهایتا غول آمریکایی را به پرداخت کلیه خسارات مالی ناشی از حذف حساب‌کاربری و حق‌الوکاله ملزم نمایند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *