نسخه بعدی هدست اپل ویژن پرو می‌تواند از درب کارخانه لنز طبی داشته باشد

کاربرانی که عینک دارند، می‌توانند راحت‌تر هدست ویژن پرو خود را تهیه کنند.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در گزارش جدیدی مدعی شده است که نسخه بعدی هدست اپل ویژن پرو احتمالاً از درب کارخانه با لنز طبی عرضه خواهد شد تا افرادی که دچار ضعف بینایی هستند هم به‌راحتی بتوانند از این دستگاه استفاده کنند.

اپل در نسل اول هدست ویژن پرو هم امکان استفاده از لنزهای طبی را فراهم کرده است، اما برای این کار باید به خرده‌فروشی‌ها مراجعه و لنزهای ساخت شرکت Zeiss را تهیه کنید. این سازوکار چالش‌های مختلفی را به‌وجود می‌آورد، به همین خاطر اپل می‌خواهد استراتژی خود را عوض کند.

عرضه لنز طبی در نسخه بعدی اپل ویژن پرو

مارک گرمن می‌گوید اپل می‌خواهد از داخل کارخانه لنزهای طبی را در نسخه بعدی هدست ویژن پرو کار بگذارد. البته این کار هم مشکلات خاص خودش را خواهد داشت و تعویض لنز با تغییر نمره چشم یا فروش مجدد دستگاه را سخت می‌کند، اما کوپرتینویی‌ها حتماً به این مشکلات فکر کرده‌اند.

این شرکت در ماه اوت پتنتی را ثبت کرده بود که از فناوری جدیدی برای تنظیم نمایشگر هدست‌ها با توجه به قدرت بینایی کاربر خبر می‌داد. اگر چنین قابلیتی به هدست بعدی اپل اضافه شود، دیگر نیازی به افزودن لنز طبی به این دستگاه نخواهد بود و نباید شاهد افزایش قیمت این محصول باشیم.

افزون‌براین، چنین قابلیتی می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی مفید باشد که از ضعیف‌شدن بینایی خود آگاه نیستند. بااین‌حال، می‌دانیم که پتنت‌ها همیشه از محصولات مصرفی سر در نمی‌آورند و ممکن است هرگز به بازار راه پیدا نکنند.

خبرنگار بلومبرگ در بخش دیگری از یادداشت خود گفته بود که با توجه به وزن سنگین و اندازه بزرگ نسخه فعلی ویژن پرو، این هدست در آزمایش‌ها به گردن برخی از کاربران فشار آورده است. درنتیجه مهندسان این شرکت که کار اولیه روی نسخه بعدی این دستگاه را شروع کرده‌اند، به‌دنبال کاهش اندازه و وزن این محصول هستند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط