یک کاربر با فریب اینستاگرام، اکانت مدیرعامل این شبکه اجتماعی را به‌عنوان متوفی قفل کرد

پلتفرم اینستاگرام به اشتباه در ماه سپتامبر اکانت «آدام موسری»، مدیرعامل خود را قفل و اعلام کرده بود که او از دنیا رفته است. این خطا ظاهرا به دنبال گزارش اشتباه کاربری رخ داده که سیستم اعلام فوت اینستاگرام را فریب داده بود.

به گزارش وب سایت Motherboard، کاربری ناشناس با نام Syenrai چندی قبل توانسته بود حساب کاربری آدام موسری را به عنوان متوفی به اینستاگرام بشناساند. این اقدام از طریق فریب سیستم یادبود اینستاگرام انجام شده که پارسال به دنبال افزایش مرگ و میر ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا فعال شد.

خانواده کاربری که از دنیا می‌رود با کمک این سیستم می‌تواند به اینستاگرام بگوید که اکانت شخص متوفی را به عنوان یادبود حفظ کند. زمانی که یک اکانت به حالت یادبود در می‌آید، اینستاگرام آن را قفل می‌کند تا دیگر هیچ‌کس نتواند وارد حساب شده و تغییری در آن ایجاد کند. به‌علاوه، عبارت Remembering به بالای اسم کاربر اضافه می‌شود. خانواده متوفی برای استفاده از این سیستم باید گواهی فوت کاربر را برای شرکت آپلود کند و یا اسکرین‌شات و آدرس آگهی یا خبر فوت او را به دست اینستاگرام برساند.

کاربر Syenrai با استفاده از همین سیستم توانست اینستاگرام را فریب دهد. او برای آقای موسری یک آگهی فوت جعلی ساخت و آن را برای اینستاگرام فرستاد. این شبکه اجتماعی تایید کرده که آن‌ها فریب Syenrai را خورده‌اند، اما مدعی است که اینستاگرام به‌سرعت این خطا را برطرف کرده است.

با این حال، Syenrai می‌گوید اگر پای مدیرعامل اینستاگرام وسط نمی‌آمد، مشکل به این زودی برطرف نمی‌شد: «مضحک است اینستاگرام اجازه می‌دهد چنین اتفاقی حتی در وهله اول در پلتفرم آن‌ها رقم بخورد.» در حال حاضر مشخص نیست که آیا فرآیند تایید فوتی کاربران سخت‌گیرانه‌تر از قبل شده یا نه. اینستاگرام هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده است.

منبع:Digiato

آموزش دوره +Network

مطالب مرتبط