یوتیوب کاربران را به بازنویسی نظر توهین‌آمیز تشویق می‌کند

به نقل از زوم ایت

یوتیوب قصد دارد قابلیت جدیدی رونمایی کند که کاربران را تشویق می‌کند پیش از انتشار نظر توهین‌آمیز، بیشتر فکر و درباره‌اش تجدیدنظر کنند.

تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب دوست دارند ازطریق بخش نظرات این پلتفرم با مخاطبانشان در ارتباط باشند؛ اما وقتی این نظرات توهین‌آمیز و زننده و به قصد آزارواذیت نوشته می‌شود، برای بسیاری از آنان تجربه‌ی ناخوشایندی رقم می‌زند. به‌همین‌دلیل، یوتیوب در چند سال گذشته اقداماتی انجام داده تا نظرات توهین‌آمیز جایی در این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو نداشته باشند یا دست‌کم به انتهای فهرست نظرات فرستاده شوند تا افراد کمتری آن‌ها را ببینند.

این هفته یوتیوب قرار است قابلیت جدیدی رونمایی کند که کاربران را تشویق می‌کند پیش از انتشار نظر توهین‌آمیز‌، بیشتر فکر و درباره‌اش تجدیدنظر کنند. این قابلیت بدین‌صورت است که وقتی الگوریتم‌های یوتیوب متوجه چنین نظراتی می‌شوند، تذکری با مضمون «Keep comments respectful» (نظرات را محترمانه مطرح کنید) برای فردی می‌فرستد که می‌خواهد نظر توهین‌آمیز منتشر کند و در‌ادامه اضافه می‌کند:

.If you’re not sure whether your comment is appropriate, review our Community Guidelines

اگر مطمئن نیستید نظر شما مناسب است یا خیر، بخش دستورالعمل‌های انجمن ما را بررسی کنید.

پیام تذکر یوتیوب از کاربر می‌خواهد پیش از انتشار نظر توهین‌آمیز بیشتر فکر کند

این قابلیت از کاربر می‌خواهد درصورت اشتباه الگوریتم یوتیوب در تشخیص نظر توهین‌آمیز، آن را به این پلتفرم گزارش دهد. طبقه گفته‌ی این شرکت، سیستم‌های کامپیوتری یوتیوب به‌طورمداوم در حال یادگیری هستند و به‌خصوص در مراحل اولیه، ممکن است نظرات واقعا توهین‌آمیز را به‌درستی تشخیص ندهند.

یوتیوب در صفحه‌ی راهنمای پشتیبانی گوگل درباره‌ی این قابلیت جدید توضیح می‌دهد:

این تذکر ممکن است پیش از انتشار نظری در صفحه ظاهر شود که شاید برای دیگران توهین‌آمیز باشد و به کاربر این انتخاب را می‌دهد که پیش از انتشار نظر، درباره‌اش بیشتر فکر کند. بعد از خواندن تذکر، کاربر می‌تواند نظر خود را به همان شکل اولیه منتشر کند یا برای اصلاحش کمی وقت بگذارد و سپس آن را منتشر کند.

این قابلیت جدید اول برای اندروید فعال می‌شود و به‌زودی به سیستم‌عامل iOS و نسخه‌ی وب نیز اضافه خواهد شد. پیام تذکر یوتیوب در راستای قابلیت‌های مشابهی است که اینستاگرام سال گذشته معرفی کرده بود. طبق گفته‌ی اینستاگرام، این قابلیت به افراد این فرصت را می‌دهد تا بیشتر فکر کنند و درباره‌ی انتشار نظر بازنگری کنند و دریافت‌کننده‌ی نظر نیز دیگر با اخطار نظر توهین‌آمیز روبه‌رو نخواهد شد.

تذکر اینستاگرام به اصلاح کپشن توهین‌آمیز

توییتر نیز در حال آزمایش قابلیت مشابه‌ای است که انتشار توییت‌های زننده و توهین‌آمیز را کاهش می‌دهد. این شرکت تحت‌مالکیت گوگل می‌گوید مشغول آزمایش سیستمی برای بخش تولید محتوای یوتیوب، YouTube Studio است که نظرات توهین‌آمیزی را حذف می‌کند که به‌طور خودکار برای بازبینی صاحب ویدئو حفظ شده‌اند و اجازه می‌دهد تولیدکننده‌ی محتوا درصورت تمایل، کاملا از روبه‌روشدن با چنین نظراتی خودداری کند.

یوتیوب درنهایت گفت قصد دارد به سرمایه‌گذاری در پیشرفت فناوری تشخیص نظرات آزاردهنده براساس موضوع ویدئو و محتوای نظر ادامه دهد. این شرکت ادامه داد تلاش‌ها در این زمینه باعث بهبودهایی شده است و بدون ارائه‌ی آمار دقیق مدعی شد از اوایل سال ۲۰۱۹ تاکنون، حجم نظرات نفرت پراکنانه‌ی حذف‌شده از این پلتفرم تا ۴۶ برابر افزایش یافته است.

درحالی‌که حذف نظرات نفرت‌پراکنانه در یوتیوب در چند سال گذشته به‌طور درخورتوجهی افزایش یافته است، این احتمال وجود دارد که سیستم هشدار یوتیوب به‌دلیل وادارکردن کاربر به تجدیدنظر در انتشار کامنت، از میزان تعامل در این پلتفرم کم کند.

طبق گفته‌ی مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، وقتی کاربران وادار می‌شوند قبل از انتشار محتوایی را بازبینی و اصلاح کنند که ازنظر هوش مصنوعی «نادرست» تشخیص داده شده است، تنها ۵ درصد آنان واقعا به این تذکر توجه می‌کنند.

منبع: DIGITALTRENDS

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *