ایلان ماسک به‌این‌زودی‌ها توییتر را ترک نمی‌کند

ایلان ماسک می‌گوید در صورت پیدا کردن فرد موردنظرش و واگذاری سمت مدیرعاملی توییتر، کنترل تیم‌های نرم‌افزار و سرور این شبکه‌ی اجتماعی را ادامه می‌دهد.

ایلان ماسک می‌گوید پس از «پیدا شدن فردی که برای در اختیار گرفتن مدیرعاملی توییتر به اندازه‌ی کافی احمق باشد» جایگاه خود را در این شبکه‌ی اجتماعی به او واگذار می‌کند. ماسک همچنین می‌گوید پس از واگذاری سمت مدیرعاملی توییتر، همچنان ریاست تیم‌های نرم‌افزار و سرور این شبکه‌ی اجتماعی را برعهده خواهد داشت.

ماسک اوایل این هفته نظرسنجی جدیدی برگزار کرد تا دیدگاه کاربران را درباره‌ی استعفای خود جویا شود. در نهایت ۵۸ درصد از ۱۷٫۵ میلیون کاربری که در نظرسنجی شرکت کردند، به استعفای ایلان ماسک رأی دادند. ماسک گفته بود به نتایج رأی‌گیری پای‌بند می‌ماند.

از آن‌جایی که توییتر تا حد زیادی متکی‌بر نرم‌افزار و سرور است (خصوصا پس از تعدیل نیروی گسترده)، مشخصاً ماسک قصد دارد همچنان به‌طور مستقیم تصمیم‌های مهم این شبکه‌ی اجتماعی را بگیرد، حتی اگر به‌طور رسمی مدیرعامل توییتر نباشد.

ایلان ماسک کنترل کاملی روی تیم محصول شرکت‌های تحت مدیریتش دارد، بنابراین آنچه درباره‌ی برنامه‌هایش برای توییتر گفته چندان ما را متعجب نمی‌کند. فراموش نکنید در صورت استعفا، ایلان ماسک همچنان مالک توییتر محسوب می‌شود.

بر اساس نوشته‌ی ورج، توییتر تا قبل از تصاحب به دست ایلان ماسک بخش اعظم درآمدهایش را از طریق تبلیغات کسب می‌کرد. تبلیغات همچنان نقش مهمی در درآمد توییتر دارند، اما این شبکه‌ی اجتماعی در تلاش است با سرویس اشتراکی Blue وابستگی خود را به تبلیغات کاهش دهد. ماسک تأکید ویژه‌ای روی کسب‌و‌کار مبتنی‌بر سرویس اشتراکی دارد.

ایلان ماسک در ماه‌های اخیر بیشتر وقت خود را به توییتر اختصاص داده و همین موضوع باعث ناراحتی سهام‌داران تسلا شده است. ارزش سهام تسلا از زمان تصاحب توییتر توسط ماسک افت قابل‌توجهی تجربه کرده است. سهام‌تسلا در ۵۰ روز اخیر تقریبا ۱۰۰ دلار پایین آمده است و روز گذشته در ساعات پایانی بازار سهام با قیمت حدودا ۱۳۷ دلار معامله شد.

نظرسنجی ایلان ماسک با محوریت استعفا از مدیریت توییتر، باعث شده بود ارزش سهام تسلا رشدی پنج درصدی تجربه کند.

ایلان ماسک برای سروسامان‌دادن به توییتر، از تخصص مهندسان تسلا و اسپیس ایکس استفاده کرد. برخی از سهام‌داران تسلا نگرانی خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند. ماسک از زمان مطرح کردن پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری برای تصاحب توییتر، میلیاردها دلار از سهام تسلا را به فروش رسانده است.

ایلان ماسک به‌لطف رشد انفجاری سهام تسلا در سال‌های اخیر، جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا را از چنگ جف بیزوس درآورد، با این‌حال افت سهام تسلا باعث شده است او به رتبه‌ی دوم سقوط کند. با وجود مشکلات تسلا، به‌نظر می‌رسد میلیاردر پرحاشیه به‌این‌زودی‌ها قصد ندارد توییتر را ترک کند.

منبع: زومیت

مطالب مرتبط