گوگل پلی استور با دکمه جدیدی برای بررسی آپدیت‌ها به‌روز شد

آپدیت‌های سمت سرور اتفاق تازه‌ای برای گوگل پلی استور نیستند. اهالی ماونتین ویو اخیرا یک آپدیت سمت سرور دیگر را برای فروشگاه اپلیکیشن‌های خود منتشر کرده‌اند تا کاربران راحت‌تر بتوانند بررسی کنند که آپدیتی برای گوگل پلی منتشر شده است یا نه.

گزینه جدیدی که به گوگل پلی اضافه شده، در بخش Play Store > Settings > About دیده می‌شود. این دکمه Update Play Store نام دارد و اجازه می‌دهد تا به‌سرعت ببینید نسخه جدیدی برای پلی استور منتشر شده یا خیر. تا قبل از این تغییر، کاربران با لمس شماره نسخه فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل می‌توانستند این بررسی را انجام دهند، اما مشخصه واضحی برای این کارکرد وجود نداشت. در نتیجه، بسیاری از کاربران از وجود آن آگاه نبودند.

کاربران حالا با این دکمه به راحتی می‌توانند متوجه شوند که به چه طریقی باید گوگل پلی را آپدیت کنند. دکمه Update Play Store هنوز در دسترس همه کاربران قرار نگرفته و احتمالا طی یک عرضه چند مرحله‌ای منتشر می‌شود.

آپدیت گوگل پلی استور آسان‌تر می‌شود

تصویر بالا مربوط به یک دستگاه پیکسل ۶ پرو است که دکمه به‌روزرسانی گوگل پلی برای آن فعال شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که حداقل یک کاربر اندروید ۱۰ هم به این ویژگی دست پیدا کرده و می‌تواند با کمک این دکمه پلی استور خود را آپدیت کند.

گوگل اخیرا توجه زیادی را به پلی استور معطوف کرده و حتی طراحی نسخه وب آن را تغییر داده است. با توجه به جدیدترین آمارها، حدود ۷۱ درصد گوشی‌های هوشمند دنیا تا ماه گذشته اندروید و ۲۹ درصد iOS داشتند. منتها علی‌رغم این برتری قابل توجه، هنوز میزان صرف هزینه در فروشگاه گوگل از فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل کمتر است. شاید بخشی از این مسئله به خاطر کلیت جامعه کاربران اندرویدی است که تمکن مالی کمتری دارند و به‌خصوص در کشورهای در حال توسعه مثل هند هزینه کمتری بابت استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌پردازند..

منبع:Digiato

آموزش دوره مایکروسافت

مطالب مرتبط