گوگل متهم به نقض حقوق کارکنانش شد

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

شورای ملی روابط کار آمریکا اطلاعاتی را در رابطه با جاسوسی گوگل از کارگرانی که در حال سازماندهی اعتراضات کارگری بر علیه گوگل بودند منتشر و اعلام کرد گوگل اقدامی علیه قوانین کار آمریکا انجام داده است؛ گفتنی است گوگل دو نفر از افرادی که از آن‌ها جاسوسی کرده را نیز اخراج کرده است.

این خبر توسط دو کارگر اخراج شده از شرکت گوگل و پس از شکایت این دو نفر به شورای ملی کار این کشور در فضای مجازی منتشر شد؛ ظاهرا این دو کارگر در اواخر سال ۲۰۱۹ از گوگل اخراج شدند که دلیل اخراج یکی از آن‌ها دسترسی به تقوبم سایر کارمندان و دیگری که یک مسئول امنیت شبکه در گوگل بوده نیز به دلیل طراحی یک نوتیفیکیشن در وب سایت IRI مبنی بر امکان شرکت کارگران در فعالیت‌های اعتراضی بوده است.

قوانین عجیب و غیر منطقی گوگل
علت اخراج این دو کارگر از سوی گوگل قوانین اخیر این شرکت اعلام شده است چرا که گوگل در سال پیش اعلام کرد دسترسی به تقویم‌های دیگر کارکنان این شرکت ممنوع بوده و دسترسی به تقویم‌ها در انحصار ۱۰۰ کارمند عالی رتبه این شرکت قرار دارد. اما کارگری که به دلیل طراحی نوتیفیکیشن اخراج شده بود اعلام کرده است که من حق دارم به همکاران خود آگاهی بدهم و درباره مسائل کاری با آن‌ها صحبت کنم؛ اما اخراج شدن من از محل کارم اتفاقی بسیار غیر منتقی است و سازمان کار آمریکا می‌تواند به گوگل دستور بازگشت من به محل کارم را بدهد.

بر اساس اعلام یکی از منابع خبری نیز در صورتی که پرونده این شکایت به دادگاه ارجاع داده شود و گوگل در آن به جاسوسی و نقض حقوق کارمندانش متهم شود، هر دو کارگر باید به محل کار خود بازگشته و گوگل به پرداخت غرامت به این کارکنان محکوم خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *