گوگل روتر Nest Wifi Pro را با پشتیبانی از Wi-Fi 6E رونمایی کرد

جدیدترین روتر مش Google Nest از وای فای ۶E پشتیبانی می‌کند و درمقایسه‌با روترهای پیشین گوگل سرعت و قابلیت‌های هوشمند بیشتری دارد.

گوگل که ازطریق برند Nest تجهیزات شبکه عرضه می‌کند، روز گذشته نسل جدید روترهای این خانواده را با نام Nest Wifi Pro معرفی کرد. نست وای فای پرو از Wi-Fi 6E سه‌بانده برای دستیابی به سرعت بالاتر استفاده می‌کند. روتر جدید گوگل در دسته‌ی روترهای مِش جای می‌گیرد و می‌توان حداکثر ۱۰۰ دستگاه را به آن متصل کرد. نست وای فای پرو درمقایسه‌با روتر گوگل نست وای فای که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه‌ی سرعت تجربه کرده است.

گوگل می‌گوید Nest Wifi Pro با شبکه‌های مش متشکل‌از Google Nest Wifi سازگاری ندارد. چنین موضوعی در نگاه اول ناامیدکننده است، اما چندان ما را متعجب نمی‌کند، چون معماری روتر Google Nest Wifi اندکی متفاوت است. در سیستم قدیمی گوگل، یک روتر به «نقطه‌های» مختلف متصل می‌شود تا پوشش‌دهی شبکه گسترش پیدا کند. این در حالی است که گوگل می‌گوید در شبکه‌ی مش Nest Wifi Pro تمامی واحدها مثل هم هستند و هر یک از آن‌ها می‌توانند در نقش روتر ظاهر شوند. البته تنها یکی از آن‌ها به‌عنوان روتر فعالیت می‌کند و دو روتر دیگر در نقش نقاط اتصال ظاهر می‌شوند.

گوگل روتر Nest Wifi Pro را با پشتیبانی از Wi-Fi 6E رونمایی کرد

گوگل می‌گوید Nest Wifi Pro با شبکه‌ی مش شرکت Thread سازگار است تا به لوازم هوشمند خانگی متصل شود. همچون سایر سیستم‌های وای فای مش گوگل، باید Nest Wifi Pro را ازطریق اپلیکیشن گوگل هوم راه‌اندازی و مدیریت کنید. ازطریق این اپلیکیشن به سیستم مدیریت خانواده دسترسی دارید و می‌توانید محتواهای مدنظرتان را از دسترس فرزندان خود خارج کنید. همچنین می‌توان دسترسی فرزندان به شبکه‌ی وای‌ فای را به‌طور کامل قطع کرد.

سیستم جدید گوگل یک‌سری قابلیت‌های هوشمند نیز دارد. گوگل می‌گوید Nest Wifi Pro به‌صورت خودکار ترافیک‌های دارای پهنای باند بالا نظیر استریم ویدیو و تماس ویدیویی را اولویت‌بندی می‌کند. این روتر همچنین براساس تراکم باندهای مختلف، همیشه سراغ استفاده از بهینه‌ترین باند فرکانسی می‌رود. گوگل می‌گوید Nest Wifi Pro با هدف به‌حداقل‌رساندن اختلالات شبکه می‌تواند عملکرد آن را تنظیم کند.

گوگل روتر Nest Wifi Pro را با پشتیبانی از Wi-Fi 6E رونمایی کرد

براساس گفته‌ی گوگل روتر جدید سری نست مجهز به دو درگاه اترنت یک گیگابیت‌برثانیه‌ای است تا کاربران بتوانند با کابل روترها را به هم وصل کنند. روتر گوگل دارای آرایه‌ی آنتن ۲×۲ است و می‌تواند ناحیه‌ای به مساحت بیش از ۲۰۰ متر مربع را پوشش دهد. در صورت استفاده از شبکه‌ی متشکل‌از سه روتر، پوشش‌دهی به بیش از ۶۰۰ متر مربع می‌رسد.

برچسب قیمت ۱۹۹ دلاری باعث می‌شود Nest Wifi Pro موضعی رقابتی داشته باشد. روتر Eero Pro 6E با قیمت ۲۹۹ دلار دردسترس قرار می‌گیرد، البته در حال حاضر می‌توان آن را با قیمت ۱۷۹ دلار خریداری کرد. بسته‌ی دوتایی Nest Wifi Pro که ۲۹۹٫۹۹ دلار قیمت دارد هم‌قیمت روتر Deco XE75 شرکت TP-Link است. تهیه‌ی بسته‌ی سه‌تایی روتر جدید گوگل ۳۹۹٫۹۹ دلار هزینه در پی دارد.

گوگل می‌گوید که روتر Nest Wifi Pro را در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۵ آبان ۱۴۰۱) روانه‌ی بازار می‌کند. پیش‌فروش محصول از روز گذشته شروع شده است.

منبع:زومیتو

 

مطالب مرتبط