معرفی محصولات متفاوت و کمتر شناخته‌شده کمپانی شیائومی

کمپانی شیائومی علاوه بر گوشی‌های هوشمند، محصولات متنوع دیگری نیز به بازار عرضه می‌کند. بسیاری از افراد، شیائومی را به‌عنوان شرکت تولیدکننده‌ی انواع گوشی‌ هوشمند اقتصادی می‌شناسند؛ درحالی‌که این شرکت چینی محصولات متنوع دیگری نیز به بازار عرضه می‌کند که در بازار هند و برخی بازارهای اروپایی فروخته می‌شوند و شناخته‌شده هستند.

درکنار گوشی‌های هوشمند، شیائومی محصولات هوشمند دیگری ازجمله چمدان‌، کوله‌پشتی و لامپ‌های روشنایی را به بازار عرضه می‌کند. در این مقاله، برخی از محصولات شیائومی را به‌اختصار معرفی می‌کنیم که ممکن است تاکنون حتی نامی از آن‌ها نشنیده باشید.

مطالب پربازدید:
محصولات اپل در سال ۲۰۲۰: ارائه شارژر بی سیم، هدفون با کیفیت بالا، ردیاب هوشمند و …
معرفی هدفون قدرتمند نوکیا مدل Earbuds BH-605

محصولات شیائومی

میجیا؛ مترجم شیائومی

میجیا (Mijia)، مترجم هوشمند شیائومی، طراحی‌اش شبیه به گوشی‌‌های هوشمند است. میجیا از نمایشگر ۴/۱ اینچی و مجموعه‌ای از میکروفون‌ها و همچنین دوربین در پنل پشتی بهره می‌برد. از نمایشگر ۴/۱ اینچی برای مشاهده‌ی متن ترجمه‌شده استفاده می‌شود. این مترجم هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و بنابر ادعای شیائومی، از ۱۸ زبان زنده‌ی دنیا پشتیبانی می‌‌کند. آرایه‌ی ۶ میکروفونی میجیا به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند صوت را دریافت و به‌صورت Real Time ترجمه کنند. میجیا باتوجه‌به ابعادش به‌راحتی قابل‌حمل‌ است و به‌عنوان دستگاه مترجم همراه کاربردهای زیادی دارد.

محصولات شیائومی

واکی تاکی

شاید برایتان جالب باشد که شیائومی واکی‌تاکی هم به بازار عرضه می‌کند. در‌حال‌حاضر، علاقه‌مندان می‌توانند نسل دوم واکی‌تاکی شیائومی را بخرند که به رادیو FM مجهز است و از بلوتوث برای گوش‌دادن به موسیقی پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند برد این دستگاه پنج کیلومتر است.

شیائومی راهکاری برای هوشمندسازی واکی‌تاکی در پیش گرفته و کاربران می‌توانند ازطریق اپلیکیشن روی گوشی هوشمند که با واکی‌تاکی همگام‌سازی می‌شود، موقعیت مکانی خود را با طرف مقابل به‌اشتراک بگذارند و پیام‌های کوتاه متنی را بدون نیاز به اتصال به شبکه ارسال کنند.

محصولات شیائومی

شارژر بی‌سیم مخصوص خودرو

شارژر بی‌سیم شیائومی روی داشبورد یا سیستم تهویه‌ی خودرو قرار می‌گیرد و کاربران به‌راحتی می‌توانند گوشی هوشمند خود را روی پایه‌ی آن قرار دهند. شارژر بی‌سیم ۲۰ واتی شیائومی به فن خنک‌کننده‌ی یکپارچه‌ مجهز است.

شارژر بی‌سیم گیره‌های مکانیکی دارد؛ درنتیجه می‌تواند با‌توجه‌به ابعاد گوشی هوشمند تنظیم شود. نیازی نیست کاربر گیره‌های مکانیکی را با دست بازکند و گوشی هوشمند را روی پایه‌ قرار دهد؛ بلکه تنها با فشردن دکمه‌ی مخصوص مادون‌قرمز، گیره‌های مکانیکی به‌صورت خودکار باز و متناسب با ابعاد دستگاه تنظیم می‌شوند. با این طراحی، کاربر به‌راحتی می‌تواند گوشی هوشمند خود را روی پایه‌ی شارژر قرار دهد.

محصولات شیائومی

دستگاه مخصوص جای مایع دست‌شویی

شاید کمی جیب به‌نظر برسد که یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، دستگاه جای مایع صابون دست‌شویی نیز تولید کند؛ ولی شیائومی در فهرست محصولات خود، دستگاه مخصوص مایع دست‌شویی نیز تولید می‌کند. این دستگاه در قسمت زیرین نازل به آشکارساز حرکتی مبتنی‌بر مادون‌قرمز مجهز است. با نزدیک‌شدن دست به این قسمت، صابون از قسمت نازل خارج می‌شود.

محصولات شیائومی

موزن بینی شیائومی

شیائومی محصولاتی مرتبط با سلامت و بهداشت تولید می‌کند. موزن بینی محصول بعدی این برند چینی است. البته موزن میجیا (Mijia) محصول پیشرفته‌ و خاصی نیست و همانند بسیاری از موزن‌های معمولی بازار کار می‌کند. تنها نکته‌ی جالب‌توجه آن است که شیائومی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، در فهرست محصولات خود، موزن بینی هم دارد.

محصولات شیائومی

شیرآلات مادون قرمز شیائومی

شیر آب هوشمند شیائومی از پاشیده‌شدن آب جلوگیری می‌کند و همانند دستگاه جای مایع صابون مجهز به حسگر مادون قرمز است. وقتی کاربر دست خود را زیر شیر می‌گیرد، جریان عبوری آب را کنترل می‌‌کند و اجازه می‌دهد آب به‌‌مدت سه دقیقه جریان داشته باشد. البته کاربران می‌توانند با حرکت‌دادن دست خود درمقابل حسگر شیر آب، مجددا برای سه دقیقه‌ی دیگر شیر را باز نگه دارند.

محصولات شیائومی

ناین‌بات تک‌چرخ شیائومی

ناین‌بات تک‌چرخ شیائومی محصول دیگر این برند است که قابلیت حرکت در شیب ۲۵ درجه را دارد. سرعت ناین‌بات ۲۴ کیلومتر‌بر‌ساعت است که سرعت درخورتوجهی محسوب می‌شود. البته شیائومی به کاربران خود پیشنهاد می‌کند با سرعت ایمن حدود ۲۰ کیلومتر‌بر‌ساعت با این اسکوتر حرکت کنند. علاوه‌بر‌این، ناین‌بات شیائومی با بهره‌مندی از چرخ‌های ۱۸ اینچی هر ۹۰ کیلومتر به شارژ مجدد نیاز دارد.

محصولات شیائومی

اسکوتر برقی میجیا شیائومی

اسکوتر برقی یکی دیگر از محصولات جالب‌ شیائومی است که با سرعت ۱۲ کیلومتر‌بر‌ساعت می‌تواند حرکت کند. حفظ تعادل کاربر روی اسکوتر به‌ مهارت وی بستگی دارد. اسکوتر برقی میجیا شیائومی حداکثر می‌تواند ۱۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند و کاربران با هربار شارژ می‌توانند ۴۵ دقیقه از آن استفاده کنند.

محصولات شیائومی

در بطری بازکن شیائومی

یکی دیگر از محصولات جالب شیائومی که ممکن است تاکنون نامی از آن نشنیده باشید، در بطری بازکن میجیا است که می‌تواند در مدت کمتر از ۶ ثانیه در بطری بازکند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *