موبایلهوش مصنوعی

چرا آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس فاقد ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید اپل هستند؟

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید اپل در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس موجود نخواهند بود؛ زیرا این دو مدل از رم کافی برخوردار نیستند.

در رویداد WWDC، اپل مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی به نام Apple Intelligence را معرفی کرد که به نظر می‌رسد فقط در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس قابل دسترس خواهند بود.

مارک گرمن، تحلیلگر مشهور، دلیل عدم ارائه این قابلیت‌ها در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس را فاش کرده است. او معتقد است که مسئله اصلی نه به پردازش عصبی پردازنده، بلکه به میزان رم این دستگاه‌ها مربوط می‌شود.

اپل اعلام کرده بود که حداقل ۸ گیگابایت رم برای اجرای محلی ویژگی‌های هوش مصنوعی در آیفون مورد نیاز است، در حالی که مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۵ تنها ۶ گیگابایت رم دارند.

گرمن اضافه کرد که اپل قصد دارد در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ میزان رم را به ۸ گیگابایت افزایش دهد تا از ویژگی‌های Apple Intelligence پشتیبانی کنند. به این ترتیب، می‌توان انتظار داشت که همه مدل‌های آیفون ۱۶ از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل برخوردار باشند.

سرپرست هوش مصنوعی اپل بیان کرده است: «شما می‌توانید هوش اپل را در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون اجرا کنید، اما عملکرد آن به قدری کند خواهد بود که تقریباً غیرقابل استفاده است.»

پیش‌بینی می‌شود اپل راهی برای امکان اجرای ویژگی‌های هوش مصنوعی خود در گوشی‌هایی با ۶ گیگابایت رم فراهم کند، که در این صورت میلیون‌ها کاربر قادر به استفاده از این قابلیت‌ها خواهند بود.

 

درباره روش های بهینه سازی آیفون ها هم مطالعه کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا