پشتیبانی بهتر مایکروسافت اج از برنامه‌های وب و PDF‌ها

طبق گزارش‌های اخیر اولین بار است که مایکروسافت نسخه جدیدی از Edge را مطابق با چرخه کوتاهتر چهار هفته به روزرسانی گوگل ارائه می‌دهد. نسخه پیش نمایش Edge 94.0.992.1 آخرین نسخه برای نسخه ۹۴ است. کاربران Edge می‌توانند فایل‌های محلی HTML یا وب را در iPhone و iPad باز کنند، و یک رابط جدید برای WebView2 برای راه اندازی Task Manager مرورگر و گوش دادن به خروجی‌های مرورگر استفاده نمایند.

این موضوع به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا کد وب، CSS و JavaScript را در برنامه‌های بومی جاسازی کنند و بخشی از تلاش مایکروسافت برای یکپارچه سازی برنامه‌های Win32 و UWP به همراه چارچوب رابط کاربری WinUI 3 است.

علاوه بر به روز رسانی‌های اشاره شده می توان به آپدیت‌های Edge 94 شامل سیاست مدیریت برای کنترل تنظیمات Web RTC نیز اشاره کرد که در صورت فعال بودن به جدول مسیریابی سیستم عامل پایبند باشد. همچنین پیشنهادات URL را به صفحات خطایی که از آدرس‌های وب اشتباه تایپ شده‌اند باز می‌گرداند.

Edge 94 همچنین دارای تعدادی رفع کننده مشکلات مزاحم را شامل می‌شود، از جمله برخی محصولات آنتی ویروس که مانع باز شدن Edge می‌شوند. ویندوز ۱۰ به طور خودکار Edge را راه اندازی می‌کند، اما کاربران می‌توانند این رفتار را در تنظیمات ویندوز متوقف کنند

در کنار موضوعات فوق در این به روز رسانی جدید که شامل رفع مشکل Edge در ویندوز ۱۱ می شود باید به این نکته نیز اشاره کرد که در پنجره‌های باز شده، گاهی خالی یا سفید هستند و در جستجوی تنظیمات باعث خالی شدن مرورگر می‌شود. مایکروسافت یک اشکال قدیمی Edge و YouTube را برجسته می‌کند که با فعال کردن افزونه Adblock در Edge و جلوگیری از پرداخت محتوای YouTube توسط مرورگر ایجاد می‌شود.

مایکروسافت اعلام کرد: «کاربران برخی از برنامه‌های افزودنی مسدود کننده تبلیغات ممکن است در Youtube خطاهای پخش را تجربه کنند. به عنوان یک راه حل، غیرفعال کردن موقت برنامه افزودنی باید به پخش ادامه دهد.»

مایکروسافت همچنین به کاربران آنتی ویروس کسپرسکی توصیه می‌کند در صورت عدم دسترسی به Gmail از طریق Edge ، نرم افزار خود را به روز کنند.

ممکن است برخی از کاربران Kaspersky Internet Suite که افزونه مربوطه را نصب کرده اند بارگیری صفحات وب مانند Gmail را مشاهده کنند. این خرابی به دلیل قدیمی بودن نرم افزار اصلی Kaspersky است و بنابراین با اطمینان از آخرین نسخه نصب شده برطرف می شود.

با توجه به Windows Latest ، Microsoft Edge نسخه ۹۴ نیز این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به اسناد PDF باز شده در مرورگر متن اضافه کنند. این ویژگی نیاز به نصب نرم افزار PDF مانند Adobe Acrobat Reader را از بین می برد

مطالب مرتبط