پادکسترهای ایرانی از Anchor خواستند تا تحریم‌های تازه علیه ایرانیان را حذف کند

کاربران ایرانی در یک کمپین مجازی مشغول جمع آوری امضا علیه اقدام وبسایت Anchor هستند. این وبسایت طی هفته‌های اخیر کاربران ایرانی را تحریم کرده بود و از آنجایی که بسیاری از پادکست‌های فارسی در این سرویس میزبانی می‌شوند، عملا گوش دادن به بسیاری از پادکست‌ها بدون استفاده از ابزار فیلترشکن امکان پذیر نیست.

وبسایت Anchor از محصولات شرکت اسپاتیفای است و یک پلتفرم رایگان است که در ضبط پادکست‌ها از آن استفاده می‌شود و می‌توان از این ابزار برای انتشار فایل‌های پادکست نیز استفاده کرد. طی یکی دو هفته گذشته این وبسایت کاربران ایرانی و IPهای متعلق به ایران را تحریم کرده و مشکلات زیادی برای پادکسترها به وجود آورده است. گرچه علت این موضوع به طور دقیق اعلام نشده اما کاربران ایران اعتقاد دارند که این موضوع باعث شده که صدای شنیده نشده بسیاری از ایرانیان در جهان شنیده نشود

در این میان نباید فراموش شود که Anchor این تحریم را بدون هیچ هشدار قبلی انجام داده و عدم اطلاع رسانی باعث شده که مشکلات بیشتری برای کاربران به وجود بیاید و هیچ توضیحی برای این کار ارائه نشده است.

در حال حاضر کمپینی در وبسایت Change.org توسط گروهی از پادکسترهای جهانی که عمده آنها را ایرانیان تشکیل می‌دهند ایجاد شده و تا لحظه نوشتن این خبر نزدیک به ۱۰۰۰ نفر آن را امضا کردند. امضاکنندگان این امضا باور دارند که این اقدام علیه آزادی بیان است و از Anchor خواستند تا تحریم‌های خود را علیه کاربران ایرانی بردارد چرا که بسیاری از پادکست‌های ایرانی در این بستر رایگان تولید و عرضه می‌شوند.

Anchor در وبسایت خود شعاری مبنی بر در دسترس برای همه دارد که متن ترجمه شده دقیق این شعار دقیقا اینست: «برای همه در هر کجا و کاملا رایگان.» اقدامی که این پلتفرم علیه ایرانیان انجام داده مطمئنا با شعار این وبسایت در تضاد است.

 

منبع: دیجیاتو

مطالب مرتبط