اپیک گیمز با نارضایتی از حکم دادگاه، خواستار تجدیدنظر درباره پرونده اپل شد

اپیک گیمز نسبت به حکم اخیر پرونده این شرکت علیه اپل درخواست تجدیدنظر کرد. آن‌ها از دادگاه بالا دستی خواسته‌اند تا دوباره این پرونده را بررسی کند و رای قبلی قاضی را تغییر دهد.

شرکت اپیک گیمز با ارسال دادخواست دوباره به دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده خواستار بررسی مجدد این پرونده شده است. فعلا اطلاعات بیشتری پیرامون مبنای حقوقی درخواست تجدیدنظر اپیک در دسترس نیست، اما این شرکت احتمالا می‌خواهد روی ادعای رفتارهای انحصارطلبانه اپل که توسط دادگاه نادیده گرفته شده، تاکید کند.

اپیک در دادگاه مدعی بود که اپل به خاطر الزام توسعه‌دهندگان به استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه خودش قوانین ضدانحصار را نقض کرده است. ولی قاضی «گونزالز راجرز» چند روز پیش در حکمی اعلام کرد که اپیک باید به خاطر زیر پا گذاشتن قوانین سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل به این شرکت غرامت بپردازد.

قاضی پرونده معتقد بود اپیک گیمز نتوانسته دادگاه را قانع کند که اپل در بازار بازی‌های موبایل رویکرد انحصارگرایانه دارد. البته او گفت: «شواهد حاکی از آن هستند که اپل با سهم زیادی که از بازار در اختیار دارد، در شرف تبدیل شدن به قدرتی اساسی، به مثابه یک قدرت مونوپولی است.» با این حال، خانم راجرز مدعی است که چون اپیک روی این موضوع تمرکز نداشته، ادعای آن‌ها در زمینه انحصارطلبی پذیرفته نشده است.

بر طبق حکم صادره، اپل باید به توسعه‌دهندگان اجازه دهد امکان ارائه مستقیم راهکارهای جایگزین پرداخت درون برنامه‌ای را داشته باشند. بدین ترتیب انحصار سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل شکسته می‌شود و این شرکت احتمالا زیان سنگینی را متحمل خواهد شد. ولی از سوی دیگر، اپیک هم خود را پیروز پرونده نمی‌داند و به همین خاطر درخواست تجدیدنظر کرده است.

این شرکت باید حداقل ۱۲ میلیون دلار به اپل غرامت بپردازد و ۳۰ درصد از درآمد فورت‌نایت در پلتفرم iOS را به کوپرتینویی‌ها بدهد. این اتفاق به هیچ عنوان به مذاق مقامات اپیک گیمز خوش نیامده است.

مطالب مرتبط