ویژگی‌های جدید آیفون ۱۶

اپل لوپ

ویژگی‌های جدید iPhone 16 تأیید شد، تأخیر در عرضه مک‌بوک پرو، بازی‌های AAA آیفون ناموفق بوده‌اند

مروری بر اخبار و سرفصل‌های این هفته اپل، شامل ویژگی‌های جدید آیفون ۱۶، افشای طراحی آیفون ۱۶، انتظار طولانی برای مک‌بوک M4، انتشار آینه مک برای آیفون، موفقیت فروش آیپد پرو، چالش‌های اتحادیه اروپا برای اپ استور و شکست بازی‌های AAA آیفون.

ویژگی‌های جدید آیفون ۱۶:

در این بخش به معرفی ویژگی‌های جدید و به‌روز شده آیفون ۱۶ پرداخته می‌شود. این ویژگی‌ها ممکن است شامل تغییرات در طراحی، عملکرد، دوربین و سایر قابلیت‌های جدید باشد.

افشای طراحی آیفون ۱۶:

اخبار درباره افشای طراحی آیفون ۱۶ به انتشار تصاویری یا اطلاعاتی درباره طراحی آینده این گوشی اشاره دارد. این افشاگری‌ها معمولاً توسط منابع مختلف یا لو دهندگان اطلاعات منتشر می‌شود و می‌تواند شامل جزئیات طراحی ظاهری، ابعاد و ویژگی‌های جدید باشد.

انتظار طولانی برای مک‌بوک M4:

این بخش به تأخیر در عرضه مدل‌های جدید مک‌بوک که از پردازنده M4 اپل استفاده می‌کنند، اشاره دارد. تأخیرها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله مشکلات تولید، کمبود قطعات یا مشکلات تکنولوژیکی باشد.

انتشار آینه مک برای آیفون:

به نظر می‌رسد که اپل در حال ارائه قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای مک خود را بر روی آیفون مشاهده کنند. این قابلیت ممکن است به عنوان یک ویژگی جدید در سیستم‌عامل یا نرم‌افزار خاص معرفی شود.

موفقیت فروش آیپد پرو:

این بخش به موفقیت‌های فروش مدل‌های جدید آیپد پرو اشاره دارد. این موفقیت ممکن است به دلیل ویژگی‌های جدید، طراحی بهبود یافته یا تقاضای بالا از سوی کاربران باشد.

چالش‌های اتحادیه اروپا برای اپ استور:

اتحادیه اروپا ممکن است به دلیل مسائل مربوط به قوانین رقابت و سیاست‌های ضد انحصار، چالش‌هایی را برای اپ استور اپل ایجاد کند. این چالش‌ها می‌تواند شامل فشار برای تغییرات در نحوه ارائه اپلیکیشن‌ها، کمیسیون‌ها و قوانین مربوط به فروشگاه‌های اپلیکیشن باشد.

شکست بازی‌های AAA آیفون:

این بخش به شکست‌هایی که بازی‌های AAA (بازی‌های با بودجه بالا و تولید شده توسط استودیوهای بزرگ) در پلتفرم آیفون تجربه کرده‌اند، اشاره دارد. دلایل این شکست‌ها می‌تواند شامل مشکلات فنی، عدم تطابق با انتظارات کاربران یا رقابت شدید با دیگر بازی‌ها باشد.

اپل لوپ معمولاً به‌روزترین و جامع‌ترین اخبار را در مورد اپل ارائه می‌دهد و به طرفداران و تحلیل‌گران این امکان را می‌دهد تا از تحولات اخیر در دنیای اپل آگاه شوند.

 سلامت باتری :

در حال حاضر، معیارهای سلامت باتری مانند ظرفیت حداکثر و تعداد چرخه‌ها برای دستگاه‌هایی که باتری‌های شخص ثالث دارند، به مصرف‌کنندگان نمایش داده نمی‌شود. دلیل این امر این است که دقت این معیارها توسط اپل قابل تأیید نیست… به منظور بهبود پشتیبانی از باتری‌های شخص ثالث، از اواخر سال ۲۰۲۴، اپل معیارهای سلامت باتری را با نوتیفیکیشنی نمایش خواهد داد که بیان می‌کند اپل نمی‌تواند اطلاعات ارائه شده را تأیید کند.

تغییرات در طراحی دوربین آیفون ۱۵ و ۱۶: در آیفون ۱۶، تنظیمات دوربین از چینش قطری در یک جزیره دوربین مربع‌شکل به چینش عمودی در یک جزیره به شکل لوزی تغییر کرده است. این تغییر نباید تأثیری بر روی تصاویر و ویدیوهای معمولی که با آیفون گرفته می‌شود، داشته باشد، اما چینش لنزها به شما این امکان را می‌دهد که در حالت افقی (Landscape) لنزهای کناری داشته باشید—این حالت برای ضبط ویدیوهای استریوسکوپیک که امکان پخش سه‌بعدی در هدست Apple Vision Pro را فراهم می‌کند، لازم است.

مقامات اتحادیه اروپا به اپل در مورد پیاده‌سازی فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث و توانایی توسعه‌دهندگان برای اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان درباره جایگزین‌های فروشگاه اپل، چالش‌هایی وارد کرده‌اند:

“غول فناوری فرصت بررسی نتایج اولیه تحقیقات را دارد و می‌تواند از جریمه سنگین جلوگیری کند اگر با پیشنهادی که برای اتحادیه اروپا رضایت‌بخش باشد، بازگردد. کمیسیون اروپا می‌گوید که توسعه‌دهندگان باید قادر باشند آزادانه به مشتریان بگویند که آیا فروشگاه‌های اپلیکیشن ارزان‌تر از فروشگاه اپل در دسترس هستند.

 

درباره Ios 18 تحول بزرگ رابط کاربری مطالعه کنید.