واتساپ وضعیت «آخرین بازدید» را از دید کاربران ناشناس پنهان می‌کند

به گزارش وب‌سایت WABetaInfo واتساپ با هدف ارتقا حریم خصوصی کاربران، وضعیت آخرین بازدید را به صورت پیش فرض از دید کاربران ناشناس پنهان می‌کند. این قابلیت در دسترس برخی کاربران قرار گرفته است.

در واقع واتساپ به صورت پیش فرض وضعیت آخرین بازدید یا همان last seen را فقط در دسترس مخاطبان و کاربرانی که با آنها چت کرده‌‌اید قرار می‌دهد و آن را از دید سایر کاربران ناشناس پنهان می‌کند. در این صورت به صورت پیش فرض، کاربران ناشناس نمی‌توانند متوجه شوند شما چه زمانی برای آخرین بار آنلاین بوده‌اید و در واقع نمی‌توانند اطلاعی از وضعیت «آخرین بازدید» در اختیار داشته باشند.

این کار با هدف ارتقا حریم خصوصی کاربران این پلتفرم توسعه یافته است و می‌تواند برای کاربران قابلیت ساده اما کاربردی باشد. بسیاری از کاربران تمایلی ندارند افراد ناشناس بتوانند آخرین وضعیت آنلاین بودن را مشاهده کنند و تنها تمایل دارند مخاطبان و افرادی که با آنها در ارتباط هستند از این مساله مطلع شوند.

واتساپ وضعیت «آخرین بازدید» را از دید کاربران ناشناس پنهان می‌کند

واتساپ و وضعیت آخرین بازدید

گزینه «مخاطبین من» برای وضعیت «آخرین بازدید» قبلا در دسترس بود، اما به صورت پیش فرض فعال نبود. همچنین گزینه «هیچکس» نیز جزو گزینه‌های انتخابی قرار دارد تا مانع دیدن وضعیت کاربران توسط بقیه شود. با انتخاب گزینه هیچکس، کلیه کاربران اعم از کاربران مخاطب و افراد ناشناس نمی‌توانند وضعیت آخرین بازدید را مشاهده کنند.

با مراجعه به اپ استور و گوگل پلی استور، انواع مختلفی از برنامه‌ها وجود دارد که وضعیت آخرین بازدید و در واقع وضعیت آنلاین بودن مخاطبان را نشان می‌دهد. برخی کاربران از چنین اپلیکیشن‌هایی برای بررسی وضعیت سایرین استفاده می‌کنند. به لطف آپدیت‌های واتساپ، امکان پنهان کردن وضعیت آخرین بازدید و وضعیت آنلاین بودن وجود دارد و حالا این وضعیت از دید افراد ناشناس که هیچ مراوده‌ای با آنها نداشته‌اید نیز پنهان می‌شود و اپ‌های مختلف نیز چنین اطلاعاتی در اختیار قرار نمی‌دهند.

منبع: دیجیاتو

دوره آموزشی امنیت شبکه

مطالب مرتبط