هوش مصنوعی Apple با مقاله‌های خبری تعلیم داده می‌شود

اپل برای آموزش مدل هوش مصنوعی مولدش در پی دستیابی به اخبار و اطلاعات خبرگزاری‌های مطرح و معتبر است.

گفته می‌شود که اپل برای آموزش مدل هوش مصنوعی مولد خودش به توافق با تعدادی از خبرگزاری‌ها و ناشران مطرح روی آورده است تا از محتوای خبری و آموزشی آن‌ها استفاده کند.

اپل به‌دنبال بستن قراردادهای بلندمدت با شرکت‌های Condé Nast و NBC News و IAC است که هرکدام از آن‌ها مالک خبرگزاری‌های متعددی هستند. کوپرتینویی‌ها مبلغ ۵۰ میلیون دلار پیشنهاد کرده‌اند تا بتوانند به آرشیو مقالات خبری دسترسی پیدا کنند.

بر اساس گزارش New York Times، برخی از خبرگزاری‌ها نسبت‌ به پیشنهاد اپل کمی بی‌رغبت هستند و معتقدند شرایط اپل خیلی گسترده است و در نحوه‌ی به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد در محتواهای خبری ابهام‌ وجود دارد.

ناشران دیگر نسبت‌ به شراکت با اپل خوش‌بین هستند و در مورد اجازه‌ی اپل برای استفاده از محتواهای آن‌ها برای تعلیم مدل هوش مصنوعی ابراز خرسندی کرده‌اند، در شرایطی که کسب‌وکارهای دیگر همین کار را بدون کسب اجازه از صاحب محتوا انجام داده‌اند.

شایعات متعددی نشان داده‌اند که اپل در حال تلاش فوق‌العاده‌ای برای رسیدن به رقبای خود در حوزه‌ی هوش ساختگی مولد است و به‌زودی از چت‌بات AppleGPT و ابزارهای جدید مبتنی بر AI در iOS 18 پرده برخواهد داشت.

مایکروسافت، گوگل و متا همه در طول سال گذشته هوش مصنوعی مواد را به محصولات خود اضافه کرده‌اند و اپل فعلاً از این قافله عقب افتاده است. ChatGPT، محبوب‌ترین چت‌بات دنیا، براساس حجم عظیمی از منابع، از کتاب‌ها و مجلات و اخبار گوناگون آموزش دیده است.

ChatGPT بعضی مواقع به‌دلیل ارائه‌ی اطلاعات غیردقیق مورد انتقاد قرار می‌گیرد، اما به‌کارگیری اطلاعات منظم‌تر برای آموزش مدل هوش مصنوعی مولد، می‌تواند اپل را به چت‌باتی با عملکرد بهینه‌تر برساند.

نیویورک تایمز می‌گوید که مدیران اپل بر سر چگونگی استخراج دانش مورد نیاز برای تعلیم هوش مصنوعی مولدشان بحث‌ و گفت‌وگو داشته‌اند. خالق گوشی آیفون به‌دلیل تمرکز بر مسائل حریم شخصی، نمی‌خواهد داده‌ها را از اینترنت به دست آورد، بنابراین مذاکره با ناشران جدید به راه‌حل جایگزین منجر خواهد شد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط