هوش مصنوعی Microsoft Copilot حالا آهنگ هم می‌سازد

مایکروسافت کوپایلت اکنون می‌تواند موسیقی‌های شخصی‌سازی‌شده را برای کاربران بسازد.

مایکروسافت برای خلق نوآوری‌ و ترغیب کاربران به استفاده از هوش مصنوعی کوپایلت، قابلیت تولید آهنگ از روی متن را برای این سرویس منتشر کرد.

بیانیه‌ی رسمی Microsoft به همکاری ردموندی‌ها با شرکت Suno اشاره می‌کند. به لطف پلتفرم ارائه‌شده توسط این شرکت، اکنون کاربران می‌توانند موسیقی دلخواه و شخصی‌سازی‌شده‌ی خود را بسازند.

شرکت Suno مدت زیادی است که الگوریتم‌های مختلف را آزمایش می‌کند تا بهترین مدل هوش مصنوعی را که بتواند انواع مختلف آهنگ‌ها را تولید کند، ارائه دهد. به نظر می‌رسد که این شرکت تا‌کنون خارق‌العاده عمل کرده است.

تولید آهنگ‌های مختلف بر اساس متن در هوش مصنوعی کوپایلت

تنها کاری که کاربران برای ساختن آهنگ باید انجام دهند، فعال‌کردن پلاگین Suno و نوشتن متن مورد نظر است. سایر مراحل توسط الگوریتم تولید آهنگ انجام خواهد شد.

در گذشته ابزار‌های هوش مصنوعی در حوزه‌ی موسیقی به منظور کمک به موسیقی‌دانان تولید می‌شدند؛ اما این قابلیت جدید کوپایلت به منظور ایجاد سرگرمی برای همه‌ی کاربران و به خصوص برای کاربران غیرحرفه‌ای طراحی شده‌ است.

به نظر می‌رسد که افزونه‌ی Suno، به اطلاعات شخصی افراد در کوپایلت دسترسی دارد که همین عامل، اختصاصی‌شدن و شخصی‌سازی بیش‌تر آهنگ‌های تولید‌شده برای هر فرد را منجر می‌شود.

ویژگی تولید آهنگ توسط هوش مصنوعی، امروز به کوپایلت اضافه شد و به تدریج برای همه‌‌ی کاربران فعال می‌شود؛ بنابراین ممکن است چندین هفته طول بکشد تا همه‌ی کاربران بتوانند از این قابلیت هیجان‌انگیز استفاده کنند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط