هوش مصنوعی GPT-3 روزانه ۴٫۵ میلیارد کلمه تولید می‌کند

در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین ترندهای فناوری یادگیری ماشین، تولید متن است. سیستم‌های هوش مصنوعی با بررسی میلیاردها کلمه‌ای که در اینترنت وجود دارد، آموزش می‌بینند و در پاسخ به موقعیت‌های متنوع، می‌توانند متن تولید کنند. همه‌چیز ساده به‌ نظر می‌رسد؛ اما سیستم‌های هوش مصنوعی را می‌توان در کارهای متنوعی مورد استفاده قرار داد؛ از نوشتن داستان گرفته تا نوشتن کد و حتی چت کردن با شخصیت‌های تاریخی.

به‌ گزارش ورج، سرشناس‌ترین سیستم تولید متن متکی‌ بر هوش مصنوعی با نام GPT-3 شناخته می‌شود و متعلق ‌به شرکت OpenAI است. OpenAI چند روز پیش اعلام کرد سیستم GPT-3 اکنون در بیش از ۳۰۰ اپلیکیشن مختلف و توسط «ده‌ها هزار» توسعه‌دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد و روزانه ۴٫۵ میلیارد کلمه تولید می‌کند. تولید این تعداد کلمه در روز را می‌توان به‌عنوان دستاورد مهمی برای OpenAI به‌حساب آورد. این موضوع به‌وضوح نشان می‌دهد هوش مصنوعی و سیستم‌های تولید متن تا چه حد می‌توانند پیشرفت کنند.

OpenAI فعالیت خود را به‌عنوان شرکت غیر انتفاعی آغاز کرد؛ اما در چند سال اخیر تلاش کرده است از طریق GPT-3 به‌عنوان نخستین محصول قابل‌ فروش، درآمد کسب کند. OpenAI قراردادی انحصاری با مایکروسافت دارد تا این شرکت ردموندی به کد پایه‌ای GPT-3 دسترسی منحصربه‌فردی داشته باشد. البته تمامی شرکت‌ها می‌توانند درخواست دسترسی به API عمومی GPT-3 ثبت کنند و سرویس‌هایی بر پایه‌ی GPT-3 بسازند.

OpenAI مشتاق انجام تبلیغ است و صدها شرکت ‌اکنون مشغول انجام این کار هستند. یک استارتاپ به نام Viable با استفاده از سیستم GPT-3 بازخوردهای مشتریان را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند، تم‌ها و احساسات دخیل‌ در نظرسنجی‌ها را شناسایی می‌کند، جزئیات چت‌های زنده را ثبت می‌کند و کارهای دیگری انجام می‌دهد. Fable Studio از GPT-3 برای ایجاد دیالوگ به ‌منظور خلق تجارب جدید واقعیت مجازی بهره می‌گیرد. شرکت Algolia از سرویس پرکاربرد OpenAI برای بهبود محصولات جست‌و‌جوی وب و فروش آن‌ها به مشتریان استفاده می‌کند.

تمامی این‌ موارد اخبار خوبی برای OpenAI و البته مایکروسافت محسوب می‌شوند (سرویس ابری مایکروسافت آژور، سرورهای فناوری OpenAI را تأمین می‌کند)؛ اما همه‌ی اعضای صنعت دید مثبتی ‌به این ماجرا ندارند. پیش‌تر بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند بنیان‌گذاری شرکت بر اساس فناوری که به شما تعلق ندارد کار اشتباهی است. استفاده از GPT-3 برای بنیان‌گذاری استارتاپ به ‌شکل محسوسی ساده است و همین فرایند را رقبا نیز می‌توانند

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *