پشتیبانی از ویجت‌های شخص ثالث احتمالا به‌زودی به ویندوز ۱۱ خواهند آمد

در حالی که حتی پیش از معرفی رسمی ویندوز ۱۱ توسط مایکروسافت، به پشتیبانی از ویجت‌های شخص ثالث توسط این سیستم عامل اشاره شده بود، اکنون یکی از افشاگران موثق حوزه فناوری ادعا می‌کند که این ویژگی به‌زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

تنها چند روز پیش از معرفی رسمی ویندوز ۱۱ گزارش‌هایی منتشر شده بود که سیستم عامل جدید مایکروسافت از ویجت‌های شخص ثالث نیز پشتیبانی خواهد کرد. اکنون FireCube یکی از کاربران توییتر و افشاگران ویندوز، شواهدی را کشف کرده که نشان می‌دهد این قابلیت به زودی در یکی از بیلدهای آینده ویندوز ۱۱ ارائه خواهد شد.

ویجت‌های شخص ثالث در ویندوز ۱۱

او تصاویری را به اشتراک گذاشت که اطلاعاتی مربوط به انتشار ویجت‌ها در استور مایکروسافت را نشان می‌دهد و مایکروسافت توصیه می‌کند که انتشار ویجت‌ها در فروشگاه باعث می‌شود تا کاربران بیشتری به آن‌ها دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد قابلیت دیگری تحت عنوان «ویجت‌بورد» نیز در این نسخه ارائه خواهد شد که ویجت‌های قابل نصب را نمایش می‌دهد.

جزئیات دیگری درباره ثبت اپلیکیشن‌های بسته‌بندی شده و بسته‌بندی نشده و همچنین پشتیبانی از ویجت‌های مبتنی بر وب در این تصاویر دیده می‌شود. همچنین درباره ویجت‌های مبتنی بر وب توضیح داده شده که «موارد بیشتری در آینده خواهند آمد» که با این وجود، احتمالا در نسخه‌های آینده راه‌های بیشتری برای اضافه کردن ویجت‌ها وجود خواهد داشت.

در نهایت، به نظر می‌رسد مایکروسافت از «کارت‌های تطبیقی» (Adaptive Cards) برای کمک به ادغام و یکپارچه سازی ویجت‌های شخص ثالث آینده در ویندوز ۱۱ استفاده خواهد کرد که در این تصاویر همچنین برخی مزایای آن‌ها مانند «مصرف کم حافظه و CPU» نیز توضیح داده شده است.

هنوز مشخص نیست که ویندوز ۱۱ چه زمانی از ویجت‌های شخص ثالث بهره خواهد برد، با این وجود می‌توان ادعا کرد که حضور این دسته از ابزارها می‌تواند سیستم عامل جدید مایکروسافت که رابط کاربری آن بهبود یافته را بسیار جذاب‌تر کند.

 

منبع: دیجیاتو

دوره آموزشی مهندسی امنیت شبکه

مطالب مرتبط