هوش مصنوعی گوگل به کمک پزشکان آمد

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

به تازگی اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد محققان موفق شده‌اند با استفاده از هوش مصنوعی آینده پزشکی را تغییر دهند. دانشمندان ظاهرا توانسته‌اند به وسیله هوش مصنوعی نرم افزاری را طراحی کنند که می‌تواند با استفاده از داده‌های یک DNA، بخش‌های مختلف DNA را پیش‌بینی و به این ترتیب یک سلول DNA کامل طراحی کند.

این دستاورد می‌تواند چالش ۵۰ ساله به وجود آمده در زیست شناسی مولکولی را حل کند، طراحی این هوش مصنوعی بر عهده تیمی از شرکت Deep Mind بوده که زیر نظر شرکت گوگل اداره می‌شود. این شرکت تاکنون پیشرفت‌های بسیار زیادی در زمینه هوش مصنوعی داشته است و آخرین آن‌ها نیز موضوع پیش بینی هوش مصنوعی برای طراحی ادامه DNA است.

نحوه عملکرد این هوش مصنوعی به این صورت است که پس از بررسی توالی رشته‌های DNA موجود در پروتئین‌ها، می‌تواند ادامه آن‌ها را حدس زده و یک رشته DNA کامل را به پزشک ارائه کند. این هوش مصنوعی تاکنون روی بیش از ۱۰۰ نوع پروتئین آزمایش شده و روی تمامی آن‌ها جواب درست و کامل را ارائه کرده است. به گفته مدیر این پروژه میزان دقت این هوش مصنوعی در حد مولکولی بوده و تا حد بسیار زیادی می‌توان روی آن حساب کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *