هوش مصنوعی مایکروسافت اج نمی‌تواند همه ویدیوهای YouTube را خلاصه کند

ویژگی خلاصه‌سازی Copilot به داده‌های ویدیوییِ از پیش پرداز‌ش‌شده یا زیرنویس‌ها و رونوشت‌های موجود متکی است.

یکی از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت در مرورگر اج (Edge)، توانایی تولید خلاصه‌ی متنی از ویدیوها است.

میخائیل پاراخین، مدیرعامل تبلیغات و خدمات وب مایکروسافت، در پستی در X (توییتر سابق)، توضیح داد، این ویژگی Copilot که باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود هنوز نسبتاً محدود است و فقط روی ویدیوهای از پیش پردازش‌‌شده یا برای آن‌هایی که زیرنویس دارند، کار می‌کند.

به عبارت دیگر، Copilot به‌تنهایی ویدیوها را خلاصه نمی‌کند، بلکه رونوشت‌های متنی ویدیوها را خلاصه می‌کند. Copilot همچنین می‌تواند عملکرد مشابهی را در سراسر Microsoft 365 (سرویس اشتراک گروهی از نرم‌افزارها و خدمات) انجام دهد، از جمله خلاصه کردن جلسات ویدیویی Teams و تماس‌های نمایندگان خدمات مشتری و در هر دو مورد، ابتدا باید صدا توسط مایکروسافت رونویسی شود. در مایکروسافت استریم Copilot می‌تواند هر ویدیویی را خلاصه کند، اما مجدداً از کاربران می‌خواهد یک نسخه‌ی رونوشت از آن ایجاد کنند.

بسیاری از پلتفرم‌ها، از جمله YouTube و Vimeo، می‌توانند به‌طور خودکار رونوشت‌ها و زیرنویس‌ها را تولید کنند. این ویژگی باید توسط کاربر فعال شود. پاراخین گفته این قابلیت برای اکثر ویدئوهای اشتراک‌ گذاشته‌شده برای عموم (در یوتیوب و غیره) کار خواهد کرد. پاراخین در مورد مراحل مختلف تکامل Copilot در رسانه‌های اجتماعی صریح بوده است.

Copilot تنها آخرین نمونه از مسابقه هوش مصنوعی مولد مایکروسافت است که در آن با گوگل و سایرین رقابت می‌کند. ماه گذشته، گوگل افزونه یوتیوب را برای چت ربات Bard خود ارتقا داد تا بتواند محتوای یک ویدیو را خلاصه و اطلاعات خاصی را از آن ارائه کند.

اخیراً گوگل هوش مصنوعی Gemini را برای عموم رونمایی کرد. این شرکت ممکن است برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی را در یک نسخه نمایشی به‌اشتباه نشان دهد و همیشه حقایق خود را آشکار نکند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط