هوش مصنوعی طی ۲۵ سال آینده اقتصاد جهانی را دگرگون می‌کند

«Vinod Khosla»، سرمایه‌گذار OpenAI می‌گوید هوش مصنوعی طی ۲۵‌ سال آینده اقتصاد جهانی را تغییر می‌دهد.

این سرمایه‌گذار در سال ۲۰۱۹ از طریق شرکت خود ۵۰ میلیون دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرد. این بزرگترین رقم سرمایه‌گذاری شرکت وی طی ۱۵ سال گذشته بود. Vinod Khosla می‌گوید هوش مصنوعی در ۲۵ سال آینده تأثیری زیادی روی اقتصاد می‌گذارد و شرکت‌ها باید به این موضوع توجه کنند.

سرمایه‌گذار OpenAI درباره هوش مصنوعی و اقتصاد جهانی صحبت کرد

Vinod Khosla در پست خود در X (توییتر سابق) به این نکته اشاره می‌کند که معیارهای فعلی تولید ناخالص داخلی و اقتصاد با رشد و توسعه هوش مصنوعی دستخوش دگرگونی‌های شگرفی خواهند شد. همانطور که گفته شد وی که از اولین حامیان OpenAI بوده است، می‌گوید انتظار دارد هوش مصنوعی اقتصاد جهانی را به‌طور اساسی تغییر دهد. او این سوال مهم را مطرح می‌کند که در چنین شرایطی و با رشد هوش مصنوعی اقدام درست چیست و شرکت‌ها باید به چه سمت‌وسویی بروند؟

این سرمایه‌گذار ۶۸ ساله اغلب فرصت‌ها و خطراتی را که هوش مصنوعی به همراه دارد، توضیح داده است. در ۱۲ دسامبر، Vinod Khosla به شرکت‌کنندگان در کنفرانس Brainstorm AI Fortune گفت که هوش مصنوعی تهدید بزرگی برای جهان نیست. وی همچنین در این رویداد اضافه کرد که برخی تنها روی خطرات هوش مصنوعی تمرکز می‌کنند. او معتقد است که باید نگران خطرات این فناوری باشیم ولی از سوی دیگر همین صنعت می‌تواند مزایای زیادی را به‌همراه داشته باشد. به‌علاوه او می‌گوید به‌جای نگرانی در مورد هوش مصنوعی، باید نگران چین بود.

گفتنی است که Vinod Khosla در حوزه پیش‌بینی تأثیرات اقتصادی چشمگیری که هوش مصنوعی می‌تواند داشته باشد، تنها نیست و افراد دیگری نیز در این زمینه اظهارنظرهای مشابهی کرده‌اند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط