هوش مصنوعی بارد Google حالا می‌تواند پاسخ سؤالات را به‌تدریج برای شما تایپ کند

حالا درحالی‌که پاسخ به‌صورت خط‌به‌خط ارائه می‌شود، می‌توانید دریافت آن را متوقف کنید.

مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) خیلی سریع نیستند، بنابراین اندکی طول می‌کشد تا بتوانند پاسخ مدنظر کاربران را ارائه کنند. گوگل حالا گزینه جدیدی تحت عنوان «پاسخ لحظه‌ای» را به هوش مصنوعی بارد اضافه کرده است که می‌تواند درنهایت سرعت آن را بیشتر کند.

براساس گزارش ۹to5Google، با وجود این قابلیت، «پاسخ‌ها به‌صورت لحظه‌ای نمایش داده می‌شوند». بنابراین برای دریافت جواب خود باید کمی بیشتر منتظر بمانید تا بارد به‌صورت خط‌به‌خط پاسخ سؤالات شما را ارائه کند. همچنین اگر پاسخ ارائه‌شده مفید نیست، دکمه آبی رنگی با عنوان «Skip response» نمایش داده می‌شود که می‌تواند فرایند ارائه پاسخ Bard را متوقف کند.

البته همچنان گزینه دیگری با عنوان «Respond when complete» نیز وجود خواهد داشت که پاسخ کامل را به‌صورت ناگهانی نمایش می‌دهد.

سایر ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی بارد

گوگل علاوه بر این ویژگی‌ها، چندین به‌روزرسانی دیگر را نیز معرفی کرده است. به عنوان مثال، هوش مصنوعی بارد اکنون می‌تواند تعداد بیشتری از ایمیل‌های شما را به‌طور هم‌زمان خلاصه کند و همچنین به گفته گوگل، «بهتر متوجه می‌شود» که چه زمانی به جدیدترین ایمیل‌ها نیاز دارید.

اگرچه از نظر برخی تحلیلگران، گزارش مالی گوگل ضعف آن در بازار خدمات ابری را نشان می‌دهد، اما گوگل در چند وقت گذشته توجه زیادی به هوش مصنوعی داشته است. این شرکت از همان ابتدا نیز با معرفی بارد به رقابت با OpenAI و مایکروسافت پرداخته بود و اخیراً نیز درباره سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری آن روی استارتاپ هوش مصنوعی انتروپیک گزارشی منتشر شده است. همچنین این شرکت روز گذشته از چندین قابلیت هوش مصنوعی برای گوگل Maps پرده برداشت.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط