هواوی ۱۱۸ میلیون دستگاه موبایل فروخت

هواوی اعلام کرده در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی ۱۱۸ میلیون دستگاه موبایل فروخته و درآمد شرکت از این بخش به ۳۲ میلیارد دلار می رسد.

 به نظر می رسد در نیمه نخست ۲۰۱۹ میلادی با وجود تحریم های آمریکا علیه هواوی و مشکلات ناشی از آن رشد کسب و کار هواوی تغییر چندانی نکرده است.

آخرین آمار نشان می دهد این شرکت  در نیمه نخست سال جاری میلادی ۱۱۸ میلیون دستگاه موبایل فروخته است. به عبارت دیگر هواوی در هر ۳ ماه، ۵۹ میلیون دستگاه فروخته است. این روند سبب شده درآمد ۶ ماهه فروش موبایل های شرکت به ۳۲ میلیارد دلار برسد.

کسب و کار شبکه زیربنای هواوی که شامل فروش سخت افزار به شبکه های بزرگ موبایل است نیز همچنان سودآور است. با وجود آنکه هواوی متهم شده عامدانه فناوری هایی توسعه داده که ایمنی ندارند، اما درآمد فروش این بخش به ۲۱ میلیارد دلار رسیده است.

به نوشته سایت خبری سی ان بی سی، درآمد هواوی در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی ۲۳.۲ درصد رشد کرده است. کل درآمد شرکت چینی در مدت زمان مذکور به ۵۸.۲۶ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین هواوی اعلام کرده بخش فروش دستگاه هایش از جمله تبلت ها، پی سی و گجت های پوشیدنی نیز رشد کرده اند. اما جزئیاتی در این باره ارائه نکرده است.

این در حالی است که پیش از این «رن ژنگفی»  مدیر شرکت تخمین زده بود تحریم های آمریکا طی ۲ سال به شرکت ۳۰ میلیارد دلار خسارت می زند و حتی آمار فروش خوش بینانه منتشر شده در آینده نیز تغییر می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *