هدست واقعیت افزوده اپل با قدرت پردازشی معادل مک عرضه می‌شود

مینگ-چی کو، تحلیلگر برجسته دنیای فناوری اخیرا مدعی شد که هدست واقعیت افزوده اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ میلادی وارد بازار خواهد شد.

این کارشناس پیشتر و در ماه مارس امسال نیز پیش‌بینی کرده بود که هدست واقعیت افزوده اپل در سال آینده معرفی می‌شود که اکنون اطلاعات و جزییات فنی بیشتری را از این محصول منتشر کرده است.

به گفته کو، این هدست به دو پردازنده مجهز خواهد بود که یک پردازنده از لحاظ توان پردازشی، با دستگاه‌های مک مجهز به تراشه M۱ اپل برابری خواهد کرد. پردازنده دوم نیز برای پردازش اطلاعات دریافتی از سنسورهای مختلف این هدست مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طبق گفته این تحلیلگر، هدست جدید اپل حداقل به ۶ تا ۸ ماژول اپتیکال مجهز خواهد بود که می‌توانند به طور همزمان، سرویس‌های مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده را به کاربر ارائه دهند. گفته می‌شود که این هدست به دو میکرونمایشگر OLED ۴K ساخت شرکت سونی مجهز خواهد بود.

مینگ-چی کو از این هدست به عنوان محصولی با توانی هم‌تراز با سیستم‌های مک یاد می‌کند. هدستی که به گفته وی، از کاربردهای متنوعی برخوردار است و همین مسئله، آن را از دیگر نمونه‌های رقیب موجود در بازار متمایز می‌کند.

علی‌رغم انتشار خبرهای مختلف پیرامون این هدست، هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این محصول به طور مستقل عمل خواهد کرد یا اینکه عملکرد آن به گوشی آیفن یا یک باکس پردازشی مستقل برای استریم محتوا متکی خواهد بود.

اما این کارشناس حوزه آی‌تی معتقد است که هدست واقعیت افزوده اپل مبتنی بر یک پلتفرم مستقل عمل خواهد کرد. وی عنوان کرد که اگر این هدست به عنوان یک محصول جانبی و متکی به مک و آیفون عرضه شود، نمی‌تواند آنچنان که باید و شاید در بازار موفق عمل کند. درواقع، این هدست مستقل، با بهره مندی از اکوسیستمی‌ قادر خواهد بود تجربه‌ای کامل و منعطف را در استفاده از این محصول، برای کاربران رقم بزند.

منبع:ITiran

آموزش دوره شبکه

مطالب مرتبط