تیم OmniROM اندروید ۱۱ را برای رزبری پای ۴ منتشر کرد

به نقل از دیجیاتو

پورت غیررسمی سیستم عامل اندروید ۱۱ توسط تیم OmniROM برای زربری پای ۴ منتشر شد.

رزبری پای ۴ تقریباً از همان معماری ARM که در بیشتر گوشی‌های اندرویدی به کار رفته استفاده می‌کند، ولی پورت سیستم عامل اندروید برای دستگاه‌های Pi به خاطر فقدان درایورها همواره دردسرساز بوده است.

در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای پورت اندروید به نسخه‌های مختلف کامپیوترهای پای صورت گرفته، اما حالا تیم OmniROM یکی از بی‌نقص‌ترین پورت‌های اندروید را برای رزبری پای منتشر کرده است. این نسخه مبتنی بر اندروید ۱۱ بوده و به طور انحصاری برای رزبری پای ۴ طراحی شده است، بنابراین دارندگان مدل‌های قدیمی‌تر رزبری پای باید همچنان از سیستم عامل‌های دیگر استفاده کنند.

این رام توانایی اجرای سیستم عامل اندروید در حالت تبلت (و نه Android TV) را داشته و قابلیت بوت شدن از کارت microSD و همچنین فلش USB را دارد. این نسخه بیشتر قابلیت‌های رایج سیستم عامل اندروید ۱۱ را ارائه کرده و برخی از قابلیت‌ها از جمله اسکرین کست و پخش ویدیو Hardware Accelerated غیرفعال هستند. برای دانلود این نسخه می‌توانید به فروم XDA Developers مراجعه کنید.

رزبری پای ۴ تیر ماه سال قبل معرفی شد. از ویژگی‌های جالب توجه این مدل می‌توان به پردازنده ۶۴ بیتی چهار هسته‌ای Cortex-A72 با سرعت کلاک ۱.۵ گیگاهرتز، ۲ تا ۸ گیگابایت رم، بلوتوث ۵.۰، وای فای ۵، دو پورت میکرو HDMI با پشتیبانی از دو مانیتور ۴K و پورت اترنت گیگابیتی اشاره کرد. این محصول با رم ۲ و ۴ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۴۳ و ۶۰ دلار از آمازون قابل خریداری است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *