نمایشگر هوشمند آمازون Echo Show 15 معرفی شد

نمایشگر هوشمند آمازون Echo Show 15 معرفی شد

شرکت آمازون ساعاتی پیش و در خلال کنفرانسی اختصاصی از محصولی جدید تحت عنوان Echo Show 15 رونمایی کرد.

این نمایشگر هوشمند از ابعاد ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره ‌می‌برد و در نگاه اول، شبیه به یک قاب عکس بزرگ به نظر ‌می‌رسد. ‌می‌توان از این نمایشگر در حالت‌های مختلف از جمله ایستاده و یا روی دیوار و همچنین حالت‌های افقی و عمودی استفاده کرد.

به لطف ابعاد بزرگ این نمایشگر، کاربر ‌می‌تواند از آن برای نمایش و دریافت اطلاعات مختلف استفاده کند؛ اطلاعاتی همچون تیتر خبرهای مهم روز و یا آخرین وضعیت آب‌وهوایی. مابقی قسمت‌های این نمایشگر نیز به ویجت‌های الکسا اختصاص خواهد داشت.

از جمله این ویجت‌ها ‌می‌توان به تقویم خانوادگی، لیست خرید اشتراکی، یادداشت‌های برچسبی، کارهای مهم روز و یادآورها اشاره کرد. همچین یک ویجت تحت عنوان «چه غذاهایی باید خورد» وجود دارد که فهرستی از غذاها را ارائه ‌می‌دهد.

ویجت دیگری نیز به نام Smart Home Widgets وجود دارد که به کاربر کمک ‌می‌کند تا دستگاه‌های هوشمند خانگی خود را تحت نظر داشته و آنها را کنترل کند. همچنین ‌می‌توان حالت تصویر در تصویر را برای دوربین‌های زنده فعال کرد تا بتوان همه چیز را در آنِ واحد زیر نظر داشت.

به گفته آمازون، این ویجت‌های الکسا در دیگر نمایشگرهای Echo Show نیز قابل دسترسی و استفاده خواهند بود اما برای مشاهده آنها کاربر ‌می‌بایست روی نمایشگر سوآیپ کند (به صفحه بعد برود). اما در Echo Show 15، ‌می‌توان به نحوی چیدمان اجزای نمایشگر را کنار هم قرار داد که همگی در هوم اسکرین قابل رویت باشند.

حتی در مواقعی هم که دوست ندارید افراد مهمان، اطلاعات شخصی روی این نمایشگر را مشاهده کنند، ‌می‌توان از آن به عنوان قاب عکس استفاده کرد و تصاویر هنری و دلخواه را به نمایش گذاشت. همچنین این نمایشگر هوشمند از فناوری جدید شناسایی بصری نیز بهره ‌می‌برد به طوری که قادر است چهره افراد را تشخیص دهد و اطلاعات شخصی مربوط به وی را نمایش دهد.

البته برای آنهایی که نسبت به امنیت شخصی و حریم خصوصی خود نگران هستند، باید گفت که استفاده از قابلیت تشخیص چهره کاملا اختیاری است. همچنین تما‌می‌اطلاعات دریافتی و ارائه‌شده روی نمایشگر در دستگاه مورد پردازش قرار ‌می‌گیرد و به فضای ابری ارسال ن‌می‌شود.

میکروفون و دوربین روی این نمایشگر نیز به دکمه «خاموش» مجهز شده‌اند تا افراد بتوانند در صورت تمایل، آنها را غیرفعال کنند. همچنین امکان مشاهده و حذف صداهای ضبط‌شده نیز برای کاربران فراهم شده است.

همانند دیگر نمایشگرهای هوشمند مجهز به دستیار صوتی الکسا، Echo Show 15 نیز به قابلیت‌های سرگر‌می‌متنوعی مجهز شده که از جمله آنها ‌می‌توان به پرایم ویدیو، نتفلیکس، Hulu و… اشاره کرد. ناگفته نماند که به زودی پشتیبانی از تیک تاک و اسلینگ تی‌وی به تما‌می‌مدل‌های Echo Show اضافه خواهد شد.

در خصوص مشخصات سخت‌افزاری این نمایشگر نیز باید گفت که بار پردازشی این دستگاه را چیپست Az2 Neural Edge به دوش ‌می‌کشد که در اغلب دستگاه‌های مجهز به فناوری یادگیری ماشینی و قابلیت‌های دید رایانه‌ای به کار ‌می‌رود. این پردازنده امکان بهره‌مندی از قابلیت تشخیص چهره و یادگیری عادت‌های کاربر را برای نمایشگر فراهم ‌می‌کند.

به گفته آمازون، Echo Show 15 در اواخر سال جاری میلادی و با قیمت ۲۴۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: Digiato

آموزش دوره میکروتیک

 

مطالب مرتبط