نرم‌افزار Google Calendar در گوشی‌های قدیمی از دسترس خارج می‌شود

برنامه‌ی تقویم گوگل به‌زودی به پشتیبانی از دستگاه‌های مجهز به اندروید ۷٫۱ یا نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم‌عامل پایان خواهد داد.

تقویم گوگل (Google Calendar) برنامه‌ای محبوب برای مدیریت زندگی روزمره است. با این اپلیکیشن می‌توانید رویدادها، جلسات و یادآوری‌های مورد نظرتان را تنظیم کنید. بااین‌حال اگر هنوز از گوشی قدیمی با اندروید ۷٫۱ یا نسخه‌های قبلی این سیستم‌عامل استفاده می‌کنید، باید به دنبال برنامه‌ی دیگری باشید زیرا تقویم گوگل دیگر روی این گوشی‌ها پشتیبانی نمی‌شود.

پایان پشتیبانی از اندروید ۷٫۱ و نسخه‌های قدیمی‌تر در Google Calendar را ابتدا AssembleDebug با بررسی جدیدترین نسخه‌ی این برنامه کشف کرد. در این به‌روزرسانی، پیامی وجود دارد که از کاربر می‌خواهد برای استفاده از تقویم باید دستگاه خود را به اندروید ۸ به‌روزرسانی کند.

گوگل به دلایل امنیتی و ارائه ویژگی‌های جدید به پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی اندروید پایان می‌دهد. نسخه‌های قدیمی این سیستم‌عامل در برابر هک و از دست‌دادن داده‌ها آسیب‌پذیرتر هستند. غول جست‌وجوی جهان می‌خواهد مطمئن شود که کاربرانش دربرابر این آسیب‌ها محافظت می‌شوند.

نسخه‌های به‌روز اندروید همچنین ویژگی‌های جدید و بهبودهای مختلفی به‌ارمغان می‌آورند که در نسخه‌های قدیمی‌تر در دسترس نیستند. این قابلیت‌ها می‌توانند تجربه کاربری را بهبود بخشیده و بهره‌وری را افزایش دهند. به بیان دیگر، گوگل کاربران را تشویق می‌کند که گوشی و تبلت خود را به جدیدترین نسخه‌ی اندروید به‌روز کنند.

گوگل اوایل ماه جاری اعلام کرد به پشتیبانی از نسخه‌ی دسکتاپ و اندروید کروم در دستگاه‌های قدیمی پایان خواهد داد. کروم ‍۱۱۹ آخرین نسخه‌ی این مرورگر محسوب می‌شود که از دستگاه‌های مجهز به اندروید ۷ و پایین‌تر پشتیبانی می‌کند.

اندروید ۷٫۱ سال ۲۰۱۶ منتشر شد و اکنون هفت سال از عمر آن می‌گذرد. گوگل هنوز به‌طور رسمی تاریخ پایان پشتیبانی از Google Calendar برای اندروید ۷٫۱ را اعلام نکرده است، اما براساس شواهد مختلف این اتفاق به‌زودی رخ خواهد داد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط