میزان فروش NFTها در سال ۲۰۲۱ به ۲۵ میلیارد دلار رسید

داده‌های شرکت DappRadar نشان می‌دهند که NFTها در سال ۲۰۲۱ محبوبیت بسیار زیادی داشته‌اند و فروش نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار را تجربه کرده‌اند.

رشد چشمگیر فروش NFTها در ۲۰۲۱

DappRadar بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده خود از ده بلاک‌چین مختلف، توضیح داد در حالی که فروش کلی NFTها یا توکن غیرقابل معاوضه در سال ۲۰۲۰ فقط ۹۴.۹ میلیون دلار بود، فروش آن‌ها در سال گذشته با رشد بسیار زیادی همراه بود و به ۲۴.۹ میلیارد دلار رسید. همچنین طبق نمودار زیر، فروش NFTها فقط در سه ماهه چهارم سال ۱۱.۶ میلیارد دلار بوده است.

با این وجود، آمار اعلام شده توسط ارائه‌دهندگان داده‌ها متغیر بوده و به اقلام فروخته شده بستگی دارد. همچنین معاملاتی مانند فروش عمده آثار هنری NFT در حراجی‌ها که «خارج از زنجیره» انجام می‌شوند، اغلب توسط داده‌ها به ثبت نمی‌رسند.

CryptoSlam که چندین بلاکچین را ردیابی می‌کند نیز اعلام کرد که مجموع فروش این دسته از دارایی‌ها در سال گذشته ۱۸.۳ میلیارد دلار بوده است. از طرفی دیگر، NonFungible.com که فقط بلاکچین اتریوم را ردیابی می‌کند، فروش سال ۲۰۲۱ را ۱۵.۷ میلیارد دلار اعلام کرد.

با این وجود می‌توان گفت پولی که در سال ۲۰۲۱ برای NFTها خرج شده، تقریبا با مبلغی که به کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد (COP26) برای حذف زغال سنگ اهدا شده یا مبلغی که توسط بانک جهانی برای خرید واکسن کرونا جمع آوری شده، برابری می‌کند.

طبق اعلام DappRadar، در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۸.۶ میلیون کیف پول NFT معامله کرده‌اند که رشد چشمگیری را نسبت به ۵۴۵ هزار کیف در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. از طرفی دیگر NFTهای کلکسیونی محبوب‌ترین دسته و پس از آن گزینه‌های سودمند و هنری بیشترین میزان توجه علاقه‌مندان این حوزه را به خود جلب کرده‌اند.

وب‌سایت NonFungible.com نیز اعلام کرد در حالی که گران‌ترین فروش NFT شناخته شده حدود ۶۹.۳ میلیون دلار بوده، محدوده قیمت معمول این دسته از دارایی‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار بوده است.

 

منبع: دیجیاتو

دوره آموزشی مهندسی شبکه

مطالب مرتبط