موقعیت‌یابی با نمایش واقع‌گرایانه و زنده مسیر به گوگل مپ اضافه شد

گوگل سال گذشته با افزودن ویژگی Immersive View به گوگل مپ، شرایطی را مهیا کرد تا کاربران این اپلیکیشن بتوانند چشم‌اندازی از مقصد موردنظر خود کسب کنند. به‌زودی این ویژگی به مسیریابی روزانه خواهد شد تا کاربران جزئیات بیشتری را از مسیر پیش‌روی خود دریافت کنند.

طبق گفته‌های گوگل، ویژگی Immersive View به‌زودی به نرم‌افزار گوگل مپ در اندروید و iOS افزوده خواهد شد.

ویژگی مذکور نه‌تنها می‌تواند مسیر حرکت را زیباتر جلوه دهد، بلکه می‌تواند با نمایش پرجزئیات‌ترِ مسیر، شِمایی کلی از جاذبه‌های گردشگری و دیگر بخش‌هایی که می‌تواند برایتان جذاب باشد را نمایش دهد. هدف اصلی Immersive View، نمایش جزئیاتی است که احتمالا در خلال یک سفر تفریحی برایتان مهم و کاربردی خواهد بود.

اگر در زمان مسافرت، بارندگی یا طوفانی پیش‌رو داشته باشید، گوگل مپ وضعیت آب‌و‌هوایی را نیز برایتان شبیه‌سازی خواهد کرد تا ذهنیت بهتری از شرایط داشته باشید. اهالی مانتن‌ویو Immersive View را با ترکیبی از اطلاعات بلادرنگ، هوش مصنوعی و بررسی اطلاعات بلندمدت توسعه داده‌اند. با این ویژگی حتی می‌توان ذهنیتی از وضعیت ترافیکی مسیر انتخاب شده داشت؛ ویژگی جذابی که از طریق نمایش خودروهای مجازی و گرافیکی در خیابان‌ها و جاده‌ها میسر می‌شود.

پیش از شروع رویداد Google I/O، مریم دنیل، معاون بخش تجریبات گوگل مپ به Engadget اعلام کرد که درحال‌حاضر تمرکز تیم روی ارائه تجربیاتی «بالاتر از سطح زمین» متمرکز شده است. بنابراین نمی‌توان انتظار به‌تصویر کشیدن و شبیه‌سازی انتقال ازطریق قطار زیرزمینی را داشت. ام به‌طور کلی با درنظر گرفتن اینکه کاربران گوگل مپ روزانه بیش از ۲۰ میلیارد کیلومتر سفر می‌کنند، وجود چنین ویژگی جذابی برای بسیاری از کاربران کارآمد خواهد بود.

گوگل درنظر دارد تا ویژگی Immersive View را تا آخر سال به بیش از ۱۵ شهر اضافه کند. طی ماه‌های آینده، امکان تجربه این ویژگی در شهرهای آمستردام، برلین، دبی، فلورانس، لاس وگاس، لندن، لس آنجلس، نیویورک، میامی، پاریس، سیاتل، سان‌فرانسیسکو، سن‌خوزه، توکیو و ونیز میسر خواهد شد.

ویژگی Immersive View با استفاده از هوش مصنوعی و توان محاسباتی عظیم کامپیوتری، میلیاردها تصاویر هوایی و تصاویر ثبت شده از طریق Street View را برای ساخت تصویری سه‌بعدی با یکدیگر ترکیب می‌کند. این ویژگی برای اولین بار در Google I/O سال گذشته معرفی شد و از فوریه سال جاری در دسترس شهرهای بیشتری قرار گرفت.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط