مهم ترین کدهای دستوری همراه اول

مهم ترین کدهای دستوری همراه اول کدام‌اند؟ لیست کدهای مخفی همراه اول را در این مقاله ببینید.

به‌طور کلی همراه اول خدماتش را از طریق چهار گروه کد دستوری ارائه می‌دهد. درگاه‌های *۱#، *۱۰#، *۱۰۰# و *۱۰۰۰# برای دسترسی راحت به خدمات همراه اول از طریق کد دستوری در نظر گرفته شده‌اند که ما مهم‌ترین خدمات و کدها را برایتان معرفی می‌کنیم.

درگاه *۱# شامل سرویس‌های مکالمه همراهی، شارژ، قبض، جایزه، اپلیکیشن، اینترنت، انارستان، نیکوکاری و فعال‌سازی شارژ اضطراری همراه اول است.

از میان این‌ها دسترسی به چند خدمت مهم‌تر از بقیه است. کد دستوری شارژ *۱*۱# است. با شماره‌گیری این کد می‌توانید انواع مختلف شارژ را انتخاب کنید.

مشترکان دائمی برای پرداخت قبض خود باید کد *۱*۲# را شماره‌گیری کنند. برای استفاده از اینترنت و خرید بسته کد دستوری *۱*۵# برایتان در نظر گرفته شده است. همچنین مشترکان اعتباری اگر نیاز به سرویس اعتبار اضطراری دارند باید کد *۱*۸# را به خاطر بسپرند.

درگاه بعدی *۱۰# است که خدمات گسترده‌تری نسبت به درگاه قبلی ارائه می‌دهد. با شماره‌گیری این کد دستوری نه تنها می‌توانید خدمات پرداخت خود را به سادگی انجام دهید بلکه به خدماتی چون کارت هدیه، انتقال اعتبار، طرح‌های تشویقی و طرح‌های مناسبتی دسترسی دارید.

کد دستوری خدمات پرداخت *۱۰*۱# است که با شماره‌گیری آن هم مشترکان دائمی و هم اعتباری می‌توانند قبض‌های خود را پرداخت کنند و اعتبار خریداری کنند. اگر نیاز به تهیه کارت هدیه دارید در همین درگاه کد *۱۰*۱۳# را شماره‌گیری کنید. برای انتقال اعتبار هم باید از طریق کد دستوری *۱۰*۱۴# اقدام کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید برای خط خود آوای انتظار بگذارید یا آن را تغییر دهید کد دستوری *۱۰*۲۲# را شماره‌گیری کنید که برای آهنگ پیشواز همراه اول در نظر گرفته شده است. این درگاه هم کد دستوری مخصوص برای خدمات اینترنت دارد: *۱۰*۲۳#

شاید شما مشترکان همراه اول گاهی نیاز به اعتبار اضطراری داشته باشید، در این صورت کد دستوری *۱۰*۲۵# را به خاطر بسپرید. همچنین برای استفاده از خدمات چتر اضطراری هم کد *۱۰*۲۶# در نظر گرفته شده است.

همچنین برای فعال‌سازی اینترنت رایگان همراه اول باید از همین درگاه کد دستوری *۱۰*۴۱۲۱# را شماره‌گیری کنید.

همراه اول همچنین طرح‌های تشویقی برای مشترکان خود در نظر گرفته که با شماره‌گیری کد *۱۰*۳# می‌توانید به همه‌ی آن‌ها دسترسی داشته باشید.

برای استفاده از خدمات هدیه‌ی تولد کد دستوری *۱۰*۴۱# را شماره‌گیری کنید. همچنین اگر نیاز به استعلام بسته مودم دارید می‌توانید از کد دستوری *۱۰*۴۶# استفاده کنید.

پیش از این کدهایی برای استفاده از خدمات اینترنت برایتان نوشتیم اما اگر می‌خواهید یکجا به همه‌ی خدمات اینترنت دسترسی داشته باشید بهتر است از درگاه *۱۰۰# را شماره‌گیری کنید. در این درگاه برای استعلام کد *۱۰۰*۱۰# را شماره‌گیری کنید.

برای استعلام اینترنت همراه اول، فعال‌سازی، غیرفعال‌سازی و تعرفه آزاد کد سرویس اینترنت را که *۱۰۰*۱۱# است، شماره‌گیری کنید. برای فعال‌سازی اینترنت *۱۰۰*۱۱۱# و برای غیرفعال‌سازی کد *۱۰۰*۱۱۲# را شماره‌گیری کنید.

همچنین برای قطع کردن تعرفه آزاد کد *۱۰۰*۱۱۱# و برای وصل کردن آن کد *۱۰۰*۱۱۴# در نظر گرفته شده است.

برای بسته‌های مختلف اینترنت هم کدهای خاصی وجود دارد که شاید لزومی نداشته باشد همه‌ی آن‌ها را به خاطر بسپرید اما با شماره‌گیری *۱۰۰*۳# می‌توانید از میان بسته‌های کوتاه‌مدت و شماره‌گیری *۱۰۰*۴# از میان بسته‌های بلندمدت بسته‌ی اینترنت مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای بسته‌های ترکیبی هم کد *۱۰۰*۵# در نظر گرفته شده است.

بومینو سرویسی است که همراه اول برای کنترل والدین روی اینترنت مورد استفاده فرزندان در نظر گرفته است. برای استفاده از خدمات این سرویس کد *۱۰۰*۱۴# را شماره‌گیری کنید و با استفاده از راهنما آن را فعال‌سازی، غیرفعال‌سازی استعلام و برایش رمزگذاری کنید.

برای فعال کردن و غیرفعال کردن بومینو *۱۰۰*۱۴۱#، برای تعریف فرزندان *۱۰۰*۱۴۲# و برای عملیات رمز کد *۱۰۰*۱۴۷# را شماره‌گیری کنید.

درگاه بعدی کدهای دستوری همراه اول *۱۰۰۰*۱# است که با استفاده از آن می‌توانید به خدماتی چون اینترنت ویژه، طرح خوشامدگویی، مکالمه همراهی و پیامک همراهی دسترسی داشته باشید.

اینترنت ویژه در دو بخش اینترنت همراهی با کد دستوری *۱۰۰۰*۲۱# و اینترنت نامحدود با کد دستوری *۱۰۰۰*۲۲# است.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط