اپ Nothing Chats برای Nothing Phone 2 معرفی شد؛ پشتیبانی از iMessage اپل در دنیای اندروید

این اپلیکیشن که توسط پلتفرم پیام‌رسانی Sunbird طراحی شده است، از روز جمعه این هفته در دسترس قرار خواهد گرفت.

کمپانی Nothing اعلام کرد از طریق یک اپلیکیشن جدید با نام «Nothing Chats» که از فناوری Sunbird استفاده می‌کند، سرویس iMessage اپل را از روز جمعه این هفته در دسترس دارندگان گوشی ناتینگ فون (۲) قرار خواهد داد.

ناتینگ توضیح می‌دهد که «سرویس‌های پیام‌رسانی باعث ایجاد تفرقه در بین کاربران موبایل می‌شوند» و این شرکت می‌خواهد «موانع موجود را از بین ببرد.» این شرکت در صفحه پرسش‌های متداول خود توضیح می‌دهد که «معماری Sunbird سیستمی را در دسترس قرار می‌دهد که پیام کاربران بدون نیاز به ذخیره‌سازی، در هر نقطه‌ای ارسال شود» و این پیام‌ها در سرورهای Sunbird نیز ذخیره نمی‌شوند.

رئیس بخش روابط‌عمومی Nothing در ایالات‌متحده، «جین نهو»، در ایمیلی به ورج گفته است که Sunbird اطلاعات iCloud را «به‌عنوان یک توکن در یک دیتابیس رمزگذاری‌شده» ذخیره می‌کند و با استفاده از یک مک مینی در آمریکا یا اروپا، رله‌ای برای ارسال پیام‌ها در iMessage فراهم می‌آورد. او همچنین گفت که پس از دو هفته عدم فعالیت، Sunbird اطلاعات حساب را حذف می‌کند.

ویژگی‌های برنامه Nothing Chats در ناتینگ فون (۲)

Washington Post این ویژگی را امتحان کرده است و درباره آن می‌نویسد که Nothing Chats روی‌هم‌رفته نیاز کاربران را برطرف می‌کند، اما برخی از ویژگی‌های جذاب iMessage مانند قابلیت ویرایش پیام‌ها و واکنش‌های Tapback را ندارد. همچنین به گفته این نشریه، در برخی مواقع برای ارسال یک پیام در گروه باید چندین بار آن را ارسال کرد.

بااین‌وجود، همچنان می‌توانید از طریق آن فایل‌های خود را به‌صورت فشرده‌نشده برای دیگران ارسال کنید و همچنین هنگام تایپ‌کردن، این موضوع به سایر افراد نشان داده می‌شود. قابلیت‌های تیک خوانده‌شدن پیام‌ها و همچنین ثبت واکنش در آینده فراهم خواهد شد.

به‌طور معمول، برای دسترسی به Sunbird باید در لیست انتظار آن قرار بگیرد، اما ظاهراً «دنی میزراحی»، مدیرعامل ناتینگ، اعلام کرده که «در چند ماه آینده تنها راه برای دریافت Sunbird این است که Nothing Phone 2 داشته باشید.» Beeper سرویس دیگری که دسترسی به iMessage را در دستگاه‌های اندروید و ویندوز فراهم می‌کند نیز دارای چنین لیست انتظاری است.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط