ممنوعیت واردات کالاهای IT

ممنوعیت کالای it و افزایش قیمت

 یک هفته است که واردات این دسته از کالاها ممنوع شده که باعث افزایش ۲۰ الی ۳۰ درصدی قیمت این محصولات شده

به گزارش شرق: واردکنندگان اظهار می‌کنند که بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها برای به‌روزرسانی تجهیزات اداری خود نظیر مادربرد ، کیبورد و سایر لوازم، سفارشاتی را به تجار ارائه داده‌اند. با این حال، تجار به دلیل ممنوعیت واردات این اقلام، قادر به اجرای تعهدات خود نبوده‌اند. آن‌ها همچنین بیان می‌کنند که ثبت سفارش این دسته از کالاها با هیچ نوع ارزی، حتی ارز حاصل از صادرات، امکان‌پذیر نیست.

«محمدرضا فرجی‌ تهرانی»، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با تأیید این خبر توضیح داد که ممنوعیت واردات کالاهای IT به طور ناگهانی و بدون اطلاع‌رسانی قبلی اعمال شده است. این اقدام باعث شده تا واردکنندگان در اجرای تعهدات خود با مشکلات جدی مواجه شوند.

او در این زمینه افزود: «مسئله‌ای که ذهن‌ها را به خود مشغول کرده، این است که در ایام حساس انتخابات ریاست‌ جمهوری، چرا ممنوعیت بر واردات کالاهای IT اعمال شده است؟ مشتریان با انتظار تهیه کالای مورد نیاز خود به بازار مراجعه می‌کنند، اما با پاسخ منفی فروشندگان مبنی بر نبود کالا روبرو شده و احساس نارضایتی و سرخوردگی می‌کنند. این اقدامات که از جانب برخی از مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد، تعجب‌برانگیز است.»

نایب رئیس اتاق اصناف تهران با نگاهی نقادانه به عملکرد دولت سیزدهم و نحوه اجرای سیاست‌های اقتصادی اشاره کرد و تصریح نمود که در طی سه سال ریاست شهید رئیسی، برخی دستورالعمل‌های صادر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد دچار خطاهایی بودند. او تأکید کرد که با پیگیری‌های مستمر و مکاتبات متعدد با مسئولان این دو وزارتخانه، بسیاری از این خطاها به موقع شناسایی و اصلاح شدند، که این امر موجب جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و پیشگیری از بروز نوسانات و التهابات احتمالی در بازار گردید.

فرجی تهرانی، با تأکید بر نقش کلیدی وزرای صنعت و اقتصاد در تعیین مسیر بازار، از رئیس جمهور آینده می‌خواهد که در آستانه انتخابات در انتخاب کابینه خود به ویژه وزرای مذکور، دقت نظر بیشتری به خرج دهد. وی بیان می‌کند که حتی اگر اکثریت مدیران این وزارتخانه‌ها عملکردی قابل قبول داشته باشند، عدم کفایت تنها چند درصد از آن‌ها می‌تواند به کلی سیستم را دچار اختلال کرده و شایستگی تمام مدیران را زیر سؤال ببرد.

منبع : خبرگزاری شرق

برای متوجه شدن اجزای فیزیکی یک شبکه این مقاله را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط