مشکل Beeper Mini حل شد؛ استفاده از iMessage در اندروید حالا به‌صورت رایگان

اپلیکیشن Beeper Mini دوباره در دسترس قرار گرفت و حالا از طریق اپل آیدی می‌توانید رایگان از آن استفاده کنید.

مدتی پس از معرفی اپلیکیشن Beeper Mini، اپل آن را مسدود کرد و این اقدام صدای سناتور آمریکایی را درآورد. اکنون این اپلیکیشن دوباره در دسترس قرار گرفته است، اما نمی‌توان با شماره تلفن در آن ثبت‌نام کرد و باید حتماً با Apple ID وارد شوید. به‌علاوه، استفاده از این برنامه رایگان است و فعلاً نیازی به خرید اشتراک نیست.

براساس بلاگ رسمی سایت Beeper، در به‌روزرسانی جدید برنامه Beeper Mini کاربران دوباره می‌توانند از دستگاه اندرویدی خود با کاربران آیفون از طریق iMessage گفت‌وگو داشته باشند. نسخه جدید این اپلیکیشن، از کاربران می‌خواهد که با اپل آیدی وارد این برنامه شوند؛ درحالی‌که در نسخه قبلی نیازی به این کار نبود. تمامی مکالمات در iMessage نیز اکنون از طریق یک آدرس ایمیل به‌جای شماره تلفن ارسال و دریافت می‌شوند. البته شرکت Beeper اعلام کرده که به‌دنبال اصلاح این موضوع است.

افزون‌براین، Beeper اعلام کرده که با توجه به اختلالات و مشکلات اخیر، این شرکت فعلاً اپلیکیشن خود را به‌صورت رایگان عرضه می‌کند و استفاده از آن نیازمند خرید اشتراک نیست. بااین‌حال، فروش اشتراک در آینده دوباره از سر گرفته خواهد شد.

بازگشت Beeper Mini با کمی تغییرات

نسخه قبلی Beeper Mini نیازی به حساب کاربری اپل نداشت و شماره تلفن هر کاربر اندرویدی را بدون اجازه اپل در سرورهای iMessage ثبت می‌کرد. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن با مهندسی معکوس پروتکل‌های iMessage، نسخه پیشین Beeper Mini را منتشر کردند که از نقص سرورهای اپل بهره می‌برد.

ثبت شماره تلفن‌های اندروید در سرورهای iMessage به کاربران اندرویدی اجازه می‌داد تا پیام‌هایی با حباب آبی را برای کاربران آیفون ارسال کنند؛ این اپلیکیشن از تمامی قابلیت‌های iMessage ازجمله وضعیت دریافت و خواندن پیام، نشانگرهای تایپ، ری‌اکشن‌ها و موارد دیگر پشتیبانی می‌کرد.

اما اپل علاقه‌ای به ثبت شماره‌های غیرآیفون در سرورهای iMessage توسط یک برنامه شخص ثالث نداشت و این شرکت در روز جمعه دسترسی Beeper Mini را مسدود کرد. بااین‌وجود، حالا دوباره استفاده از این برنامه ممکن شده است.

تیم Beeper Mini در یک پست وبلاگی گفت که این اپلیکیشن با بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود، سریع‌ترین رشد بین اپلیکیشن‌های اندرویدی پولی در تاریخ را داشته است. به‌نظر می‌رسد که چنین رشدی نشان‌دهنده علاقه کاربران اندروید و آیفون برای ارتباط با یکدیگر در iMessage است.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط