اپل احتمالا روی شارژری با دو پورت USB-C و توان ۳۵ وات کار می‌کند

اپل ظاهرا قصد دارد به زودی نسخه جدیدی از شارژر USB-C خود را با پیشرفت قابل توجهی نسبت به قبل وارد بازار کند. طبق سندی که در وب‌سایت کوپرتینویی‌ها منتشر شده، به نظر می‌رسد این شرکت در حال کار روی یک آداپتور برق دو پورت جدید با سرعت شارژ ۳۵ وات است.

هنوز مشخص نیست که اپل قصد دارد در چه زمانی از محصول رونمایی کند. نکته قابل توجه دیگر اینکه سند مذکور پس از انتشار به سرعت از روی وب‌سایت حذف شد. با این حال، اگر محصول اشاره شده واقعی باشد، اپل برای اولین بار یک شارژر USB-C با دو پورت را وارد بازار خواهد کرد و سرعت شارژ ۳۵ وات آن برای تامین انرژی مورد نیاز چندین آیفون، یک آیفون و یک اپل واچ یا دستگاه‌های دیگر کافی خواهد بود.

شارژر USB-C جدید اپل با فناوری GaN؟

در همین رابطه، ماه گذشته «مینگ-چی کو»، تحلیلگر معتبر و شناخته شده اپل ادعا کرده بود که این شرکت در حال کار روی یک شارژر ۳۰ واتی جدید با طراحی تازه است که احتمالا در سال ۲۰۲۲ راهی بازار خواهد شد. او همچنین اشاره کرده بود که این آداپتور از فناوری نیترید گالیم یا GaN بهره خواهد برد که البته اپل در اسناد خود اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.

شارژرهای GaN معمولا از شارژهای معمولی کوچکتر هستند و استفاده از این فناوری باعث می‌شود تا اپل بتواند آن را با طراحی‌های دو پورت، عملکرد سریع‌تر و موارد دیگری همراه کند.

احتمال دیگری که وجود دارد این است که اپل بتواند این آداپتور برق دو پورت USB-C جدیدی را همراه با نسخه به‌روز شده MagSafe Duo عرضه کند. هم اکنون با این دستگاه می‌توان آیفون و اپل واچ را به صورت همزمان شارژ کرد، اما ساعت اپل با سرعت بسیار کمتری در مقایسه با استفاده از یک شارژر اختصاصی شارژ می‌شود.

در نهایت، همانطور که احتمالا انتظار داشته باشید، اپل در سند خود اشاره می‌کند که به همراه این آداپتور کابل USB-C در دسترس قرار نخواهد گرفت و آن را باید به صورت جداگانه تهیه کنید.

 

منبع: دیجیاتو

 

آموزشگاه مهندسی عصر رایان شبکه 

مطالب مرتبط