محصولاتی که اپل احتمالا در ماه اکتبر معرفی می‌کند

آیپد پرو جدید، مک‌های مجهز به تراشه M2 و چندین دستگاه دیگر، محصولات احتمالی اپل برای معرفی در ماه جاری میلادی هستند.

اپل همان‌طور که در رویداد Far Out اخیر شاهد بودیم، عموما در رویدادهای ماه سپتامبر خود روی محصولاتی مانند آیفون و اپل واچ تمرکز دارد. اما این غول کوپرتینو اغلب اوقات پس از سپتامبر، در ماه اکتبر هم میزبان مراسم دیگری است. اگرچه برگزاری چنین رویدادی در سال جاری میلادی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما اپل حتی بدون برگزاری مراسم هم احتمالا در این ماه از چندین دستگاه جدید رونمایی می‌کند.

شایعات حول محصولات ماه اکتبر چنین عنوان می‌کنند که اپل قصد دارد در آن دستگاه‌هایی نظیر مدل‌های جدید آیپد پرو با تراشه M2، نسل دهم آیپد اقتصادی و حداقل چند مک جدید با چیپ M2 را معرفی کند. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به تمامی این موارد احتمالی داشته باشیم.

محصولاتی که اپل احتمالا در ماه اکتبر معرفی می‌کند

آیپد پرو مجهز به تراشه M2

با استناد به گفته خبرنگار بلومبرگ، «مارک گورمن» اپل قصد دارد در ماه جاری میلادی مدل‌های جدیدی از آیپد پرو به همراه پردازنده M2 را معرفی کند که از شارژ بی‌سیم MagSafe هم پشتیبانی می‌کنند.

انتظار می‌رود هر دو مدل ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو بروزرسانی شوند، هرچند که بعید است مدل ۱۱ اینچی از نمایشگر مینی LED برخوردار باشد.

به گفته بلاگ ژاپنی «مک اوکارا»، مدل‌های جدید آیپد پرو در مقایسه با مدل‌های کنونی از طراحی بدنه مشابهی بهره خواهند برد. منبع مذکور همچنین ادعا کرده این مدل‌ها در لبه‌های بالایی و پایینی ۴ پین اتصال خواهند داشت، البته هنوز نه تنها کاربرد این مورد مشخص نیست، بلکه معلوم نیست پین‌های ۴ تایی جایگزین پین‌های ۳ تایی کنونی خواهند شد یا خیر.

محصولاتی که اپل احتمالا در ماه اکتبر معرفی می‌کند

لازم به ذکر است آخرین بروزرسانی آیپد پرو در آوریل ۲۰۲۱ صورت گرفت که مواردی مثل تراشه M1، درگاه تاندربولت، پشتیبانی از ۵G برای مدل‌های سلولار، نمایشگر مینی LED برای مدل‌ ۱۲.۹ اینچی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی جدید را شامل می‌شدند.

نسل دهم آیپد

یکی دیگر از محصولات مورد انتظار، آپید ۱۰ است که گفته شده علاوه بر طراحی جدید، از نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۵ اینچی، درگاه USB-C، طراحی مسطح کناره‌های بدنه و برجستگی دوربین پشتی برخوردار خواهد بود.

از میان سایر گمانه‌زنی‌های موجود برای این تبلت می‌توان به استفاده از تراشه A14 Bionic و پشتیبانی از ۵G در مدل‌های سلولار اشاره کرد. همچنین با وجود اینکه شایعات بیان می‌کنند Touch ID دکمه هوم همچنان در این مدل حضور خواهد داشت، اما نسل دهم به احتمال زیاد فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون خواهد بود.

البته طبق گزارش مک اوکارا، تاچ آیدی نسل دهم آیپد مانند جدیدترین مدل آیپد ایر و مینی، به گوشه بالایی در لبه بدنه منتقل می‌شود. این گزارش همینطور عنوان کرده دوربین فیس‌تایم نیز برای استفاده در حالت عریض به حاشیه سمت راست نمایشگر منتقل می‌شود.

محصولاتی که اپل احتمالا در ماه اکتبر معرفی می‌کند

اپل نسل نهم آیپد را در سپتامبر ۲۰۲۱ عرضه کرد و مشخصات کلیدی آن مواردی نظیر نمایشگر ۱۰.۲ اینچی، تراشه A13، دوربین بروزرسانی‌ شده ۱۲ مگاپیکسلی را شامل می‌شدند. نسخه ۶۴ گیگابایتی آن با قیمت ۳۲۹ دلار عرضه شد.

 

مک‌‌های جدید با تراشه M2

اواخر ماه آگوست گورمن اعلام کرد اپل مشغول کار روی مک مینی، مک‌بوک پرو و مدل‌های مک پرو مبتنی بر تراشه M2 است. وی در ادامه اظهارات خود گفت احتمالا تا دو ماه دیگر شاهد عرضه حداقل یک جفت از محصولات مذکور خواهیم بود.

هر چند هنوز با وجود این تفاسیر امکان دارد که برخی از این مک‌ها در اواخر سال یا در سال آینده میلادی معرفی شوند. با این حال بد نیست نگاهی به این محصولات داشته باشیم:

مک مینی مجهز به تراشه M2 و M2 پرو: به گفته گورمن، اپل مک مینی دارای تراشه M1 را طی نوامبر ۲۰۲۰ به عنوان یکی از سه مک مجهز به تراشه انحصاری خود معرفی کرد و اکنون پس از گذشت حدود ۲ سال یک مک مینی M2 در افق دیده می‌شود. اپل اکنون یک نسخه گران قیمت مک مینی که از تراشه‌های اینتل استفاده می‌کند را هم در سبد محصولات خود دارد اما به ادعای گورمن این مدل با یک مک مینی M2 جایگزین خواهد شد.

محصولاتی که اپل احتمالا در ماه اکتبر معرفی می‌کند

مک‌بوک پرو مجهز به تراشه M2 پرو و M2 مکس: گورمن در خصوص تحت توسعه قرار داشتن مدل‌های مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی مجهز به تراشه M2 پرو و مکس با اطمینان خاصی صحبت می‌کند. به عقیده وی مدل‌های مذکور نه تنها تحت توسعه و آزمایش قرار دارند، بلکه عرضه آنها نیز برای پاییز برنامه‌ریزی شده است. البته به گفته وی ممکن است طبق روال این چند سال زمان عرضه مذکور به دلیل مشکلات زنجیره تامین با تاخیر روبرو شود. همچنین علیرغم گزارش‌های مختلف مبنی بر استفاده از فرایند ۳ نانومتری در تراشه‌های M2 پرو و مکس، همچنان احتمال می‌رود این پردازنده‌ها به استفاده از فرایند ۵ نانومتری کنونی ادامه دهند. هرچند این امر به معنای بدون تغییر ماندن آنها نیست و انتظار می‌رود علاوه بر ارتقای عملکرد نسبت به مدل‌های M1 پرو و مکس، از هسته‌های گرافیکی و رم بیشتری هم برخوردار باشند.

محصولاتی که اپل احتمالا در ماه اکتبر معرفی می‌کند

مک پرو مجهز به تراشه M2 اولترا و M2 اکستریم: پس از آنکه مک استودیو طی رویداد مارس ۲۰۲۲ معرفی شد، غول کوپرتینو به این مورد هم اشاره کرد که یک مک پرو مجهز به تراشه انحصاری اپل نیز در راه است. البته این کمپانی سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که جایگزینی پردازند‌ه‌های اینتل با تراشه‌های انحصاری این شرکت در خانواده مک حدود ۲ سال زمان خواهد برد و در نتیجه گمان می‌رود مک پرو جدید تا پایان ۲۰۲۲ معرفی شود. به گفته گورمن، این مدل جدید به تراشه‌های M2 اولترا و اکستریم مجهز خواهد بود، همچنین احتمال دارد به دلیل تعویض پردازنده، ابعاد آنها هم کمی کوچک‌تر شود، با این وجود هنوز مشخص نیست در بخش طراحی ظاهری هم شاهد تغییراتی خواهیم بود یا خیر.

اپل TV با تراشه A14

بنا بر اظهارات «مینگ چی کو»، تحلیلگر مشهور محصولات اپل این شرکت در نظر دارد تا یک اپل تی‌وی جدید با «ساختار قیمتی بهبودیافته» را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه کند. با این وجود مشخصا نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که این محصول نیز طی ماه اکتبر معرفی خواهد شد یا خیر.در سوی دیگر گورمن هم اطلاعاتی را از این محصول مطرح کرده که بنابر آن‌ها، اپل تی‌وی جدید دارای تراشه A14 و رم ۴ گیگابایتی خواهد بود، هرچند مشخص نیست این اپل تی‌وی همان محصولی است که مورد اشاره کو قرار گرفته یا خیر.

محصولاتی که اپل احتمالا در ماه اکتبر معرفی می‌کند

به هر حال ارتقاهای مطرح شده توسط گورمن در صورت صحت داشتن می‌توانند عملکرد اپل تی‌وی  ۱۴۹ و ۱۷۹ دلاری کنونی که دارای تراشه A12 و رم ۳ گیگابایتی است را به شکل چشمگیری بهبود ببخشد.

عرضه iPadOS 16 و مک او اس ونتورا

آخرین مواردی که انتظار می‌رود طی ماه اکتبر از راه برسند، سیستم‌عامل‌های iPadOS 16 و macOS ونتورا هستند زیرا اپل پیش‌تر اعلام کرده بود که این دو مورد نیز در ماه اکتبر عرضه خواهند شد.

 

منبع:دیجیاتو

مطالب مرتبط