مایکروسافت در دو سال ۱۳٫۶ میلیون دلار به محققان امنیتی پرداخت کرده است

مایکروسافت در دو سال ۱۳٫۶ میلیون دلار به محققان امنیتی پرداخت کرده است

مایکروسافت از جولای ۲۰۲۰ تاکنون، به ۳۴۱ محقق امنیتی برای پیدا کردن باگ در محصولات خود ۱۳٫۶ میلیون دلار پاداش پرداخت کرده است.

از اول جولای ۲۰۲۰ (۱۱ تیر ۹۹) تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱‌ (۹ تیر ۱۴۰۰)، مایکروسافت به محققانی که آسیب‌پذیری‌های امنیتی را در نرم‌افزارها و محصولات این شرکت کشف کردند، مبلغ ۱۳٫۶ میلیون دلار پرداخت کرده است. بزرگ‌ترین پاداش پرداخت‌شده تنها به یک گزارش باگ (از مجموع ۱۲۶۱ گزارش واجد شرایط) ۲۰۰ هزار دلار و تحت برنامه Hyper-V Bounty بود.

انید باگی در ایکس باکس لایو پیدا کنید، مایکروسافت به‌عنوان پاداش به شما تا ۲۰ هزار دلار پرداخت خواهد کرد. البته اگر جزو کارمندان مایکروسافت باشید و تصمیم بگیرید باگ کشف‌شده را گزارش ندهید، ممکن است بتوانید مثل والدمیر کاواشاک از طریق گیفت کارت ایکس باکس تا ۱۰ میلیون دلار به جیب بزنید!

پاداش‌های مایکروسافت شاید مبلغ چشم‌گیری به نظر برسد؛ اما در قبال کمک بزرگی که محققان امنیتی به این شرکت می‌کنند تا از ضررهای مالی هنگفت و آبروریزی جلوگیری شود، مبلغ به نسبت پایینی است.

اگر قصد دارید به جمع این محققان باگ بپیوندید و از دست‌ودلبازی مایکروسافت بهره‌مند شوید، می‌توانید به صفحه Bug Bounty این شرکت مراجعه و گزارش آسیب‌های امنیتی کشف‌شده  را در آن ثبت کنید.

در ضمن،‌ مایکروسافت به خاطر پیدا کردن باگ در ویندوز ۱۱ به شما نشان و اچیومنت اهدا خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *