گوگل روی امکان ویرایش اسکرین شات‌ها در مرورگر کروم نسخه وب کار می‌کند

گوگل روی امکان ویرایش اسکرین شات‌ها در مرورگر کروم نسخه وب کار می‌کند

گوگل با به‌روزرسانی اخیر کروم ۹۴ امکان ویرایش اسکرین شات‌ها را در نسخه اندروید مرورگر خود فراهم کرد و اکنون همین قابلیت را روی نسخه وب نیز آزمایش می‌کند تا کاربران امکان ویرایش اسکرین شات‌ها را در مرورگر کروم داشته باشند.

آخرین نسخه‌های کروم ۹۸ دارای دو پرچم (فلگ) موجود در بخش chrome://flags است که به گرفتن اسکرین‌شات از صفحه وب مربوط می‌شوند. فلگ اول sharing-desktop-screenshots# است که گرفتن اسکرین‌شات از نسخه دسکتاپ را فعال می‌کند و گزینه دیگر sharing-desktop-screenshots-edit# است که ویرایش اسکرین‌شات‌های گرفته شده در نسخه دسکتاپ مرورگر کروم را فعال می‌کند.

هنگامی که هر دو پرچم فعال باشند، گزینه اسکرین شات در منوی ارسال (Send) نوار آدرس کروم ظاهر خواهد شد.

به محض اینکه گزینه Screenshot را انتخاب کنید، می‌توانید با استفاده از ماوس خود بخشی از صفحه وب فعلی که در حال نمایش است را انتخاب کنید. با رها کردن ماوس، اسکرین شات مورد نظر شما گرفته شده و در کلیپ‌بورد ذخیره می‌شود و با انتخاب دکمه «دانلود» می‌توانید آن را به عنوان یک فایل ذخیره کنید.

برخلاف ویژگی اسکرین شات در فایرفاکس، این بار هیچ گزینه‌ای برای اسکرول صفحه در حین گرفتن عکس وجود ندارد که احتمالا در به‌روزرسانی‌های آینده این مشکل برطرف شود. همچنین هنوز نمی‌تواند مقصد دقیق فایل اسکرین شات را هنگام دانلود انتخاب کنید و تصویر شما همیشه در پوشه دانلودها ذخیره خواهد شد.

همچنین در پنجره این ویژگی یک دکمه «ویرایش» نیز وجود دارد، اما در حال حاضر، فقط یک صفحه خالی را باز می‌کند. هنوز مشخص نیست که ویژگی اسکرین شات کروم به همراه چه گزینه‌هایی برای علامت گذاری ارائه خواهد شد، اما امکان محو کردن بخش‌های مختلفی از یک عکس می‌تواند برای کاربران مفید باشد.

برخی مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم مانند «مایکروسافت اِج» هم اکنون ویژگی گرفتن اسکرین شات را به کاربران خود ارائه کرده‌اند. با افزودن این ویژگی به کروم، سایر مرورگرهای وب مبتنی بر کرومیوم مانند «اپِرا» نیز می‌توانند آن را به راحتی اضافه کنند.

منبع:Digiato

آموزش دوره امنیت شبکه 

مطالب مرتبط