مایکروسافت به دنبال رفع باگ‌های جدید و عجیب ویندوز ۱۱

مایکروسافت اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر دو باگ مهم در ویندوز ۱۱ را تایید کرده است (صفحه آبی مرگ و خرابی برنامه‌ها). این دو باگ ابتدا در Patch Tuesday نوامبر ۲۰۲۱ کشف شدند و در حال حاضر برخی از نصب‌های ویندوز ۱۱ و همچنین آخرین نسخه‌های ویندوز ۱۰ را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

در صفحه اصلی مشکلات شناخته شده مایکروسافت، مقامات این شرکت توضیح دادند که یک اشکال در به‌روزرسانی‌های اخیر ویندوز ۱۱ می‌تواند منجر به خرابی Microsoft Installer (MSI) شود. یافته‌های مایکروسافت نشان می‌دهد برنامه‌هایی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند شامل راه‌حل‌های امنیتی Kaspersky هستند. اگر دستگاه شما نیز تحت تأثیر قرار گرفته باشد، ممکن است برخی از برنامه‌ها باز نشوند و یا در هنگام استفاده به طور ناگهانی بسته شوند.

خرابی برنامه‌ها تنها زمانی اتفاق می‌افتد که به‌روزرسانی را برای برنامه‌‌ آسیب‌دیده اعمال کنید یا اینکه سعی کنید آن را با استفاده از تنظیمات ویندوز عیب‌یابی و یا تعمیر کنید. مایکروسافت قبلاً اعلام کرده بود که در حال کار بر روی یک اصلاح است و به کاربران توصیه می‌کند در صورت خراب شدن برنامه‌ها بدون پیام حاوی خطا، برنامه‌های خود را دوباره نصب کنند.

خوشبختانه، مایکروسافت اکنون این مشکل را ترمیم کرده و به عنوان بخشی از Windows 11 Build 22000.348 (KB5007262) برای آزمایش‌کنندگان در کانال پیش‌نمایش بتا انتشار و ارائه کرده است.

با توجه به توضیحات پس از انتشار، این وصله حاوی رفع مشکلی است که ممکن است مانع از باز شدن برنامه‌ها پس از به‌روزرسانی یا تعمیر برنامه‌ها با استفاده از Microsoft Installer (MSI) شود.

این اصلاح در حال حاضر فقط برای آزمایش‌کنندگان در دسترس است، اما باید به عنوان بخشی از به‌روزرسانی اختیاری بعدی ویندوز ۱۱ منتشر شود.

سایر اصلاحات همراه با به‌روزرسانی اختیاری جدید برای ویندوز ۱۱

چند روز دیگر منتظر آپدیت اختیاری جدید ویندوز ۱۱ هستیم. به یاد داشته باشید که هیچ ویژگی جدیدی در آن به‌روزرسانی اختیاری وجود نخواهد داشت، اما می‌توانید منتظر رفع چندین مشکل دیگر که در چند هفته گذشته گزارش شده‌اند، باشید.

به عنوان مثال، مایکروسافت مشکلی را برطرف کرد که PowerShell 7.1 و نسخه‌های جدیدتر را تحت تأثیر قرار می‌داد. طبق گفته این غول فناوری، این مشکل می‌تواند عملکرد cmdlet Appx PowerShell را برای برخی از کاربران تخریب کرده و برنامه را ببندد که خوشبختانه در به‌روزرسانی بعدی برطرف می‌شود. علاوه بر این، اشکالی که در آن برخی از کاربران خطای (تصویر بد) را هنگام راه‌اندازی سیستم مشاهده می‌کنند، در حال رفع شدن است.

همچنین مایکروسافت مشکلی را اصلاح کرده است که searchindexer.exe را از کار می‌اندازد یا باعث اشغال زیاد حافظه رم توسط این برنامه می‌شود. این مورد معمولاً در دستگاه‌هایی که در محیط دسکتاپ راه دور پیاده‌سازی شده‌اند، دیده می‌شود.

به همین ترتیب، می‌توانید انتظار رفع مشکلات زیادی را داشته باشید. یکی دیگر از این مشکلات، پاسخ ندادن دستگاه پس از بازگشت از حالت خواب است. این فقط در دستگاه‌هایی با پردازنده‌های خاص گزارش شده اما مایکروسافت هنوز فهرستی از CPUهای آسیب‌دیده را منتشر نکرده است.

منبع:ITresan

آموزش دوره مایکروسافت 

مطالب مرتبط