اخبار جدیدتکنولوژیشبکه اجتماعی

مایکروسافت برای تحقیقاتی در کالیفرنیا برای مرخصی کارکنان، ۱۴ میلیون دلار پرداخت کرد.

تحقیقات مایکروسافت

شرکت مایکروسافت با پرداخت ۱۴ میلیون دلار موافقت کرده تا به ادعاهای یک نهاد کالیفرنیایی مبنی بر مجازات غیرقانونی کارکنان به دلیل استفاده از مرخصی پزشکی یا مراقبت از خانواده، رسیدگی کند.

دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا در پرونده‌های خود در دادگاه ایالتی، این شرکت فناوری را به انتقام‌جویی از کارکنان مستقر در کالیفرنیا متهم کرده که از مرخصی‌های والدینی، ناتوانی، بارداری و مراقبت از خانواده از سال ۲۰۱۷ استفاده کرده بودند، به‌طوری که به آن‌ها افزایش حقوق، ارتقاء و جوایز سهام داده نشده است.

ادعاهای دپارتمان حقوق مدنی:

  • دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا مایکروسافت را به انتقام‌جویی از کارکنانش که از مرخصی‌های پزشکی، والدینی، بارداری و مراقبت از خانواده استفاده کرده بودند، متهم کرد. این نهاد ادعا می‌کند که مایکروسافت با کاهش حقوق، ارتقاء و جوایز سهام این کارکنان، به ویژه زن‌ها و افراد دارای ناتوانی، به این کارکنان آسیب زده است.

    موضع‌گیری‌های مایکروسافت

    • عدم پذیرش تخلف: مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرده که با ادعاهای دپارتمان حقوق مدنی مخالف است و در توافق‌نامه تسویه‌حساب به نادرستی متهم نشده است.
    • تعهد به حمایت از کارکنان: شرکت اظهار کرده است که به ایجاد محیطی متعهد است که به کارکنان اجازه دهد از مرخصی بهره‌مند شوند و از انعطاف‌پذیری و حمایتی که برای موفقیت آن‌ها ضروری است، برخوردار شوند.

این کارکنان، که به‌طور نامتناسبی زنان و افراد دارای ناتوانی بودند، نمرات پایین‌تری در ارزیابی عملکرد دریافت کردند که به نوبه خود بر حقوق و فرصت‌های ارتقاء آن‌ها تأثیر منفی گذاشت و مسیر شغلی آن‌ها را تغییر داد.

این توافق که باید به تصویب قاضی ایالتی برسد، تحقیقات چند ساله دپارتمان حقوق مدنی را حل و فصل خواهد کرد.

مایکروسافت در توافق‌نامه تسویه‌ حساب به نادرستی متهم شده است. در بیانیه‌ای، سخنگوی شرکت اعلام کرد که این شرکت با ادعاهای نهاد حقوق مدنی مخالف است.

سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: “مایکروسافت به ایجاد محیطی متعهد است که به کارکنان اجازه دهد در صورت نیاز مرخصی بگیرند و از انعطاف‌پذیری و حمایتی که برای موفقیت حرفه‌ای و شخصی آن‌ها لازم است، برخوردار شوند.”

  • اقدامات اصلاحی:

    • استخدام مشاور مستقل: مایکروسافت توافق کرده که یک مشاور مستقل استخدام کند تا اطمینان حاصل کند که سیاست‌های شرکت ضد تبعیض است و کارکنان می‌توانند شکایات خود را مطرح کنند.
    • آموزش: به مدیران و کارکنان منابع انسانی آموزش‌های لازم برای جلوگیری از تبعیض در زمینه مرخصی‌ها ارائه خواهد شد.

دپارتمان حقوق مدنی ایالت در سال‌های اخیر مجموعه‌ای از توافقات بزرگ را اعلام کرده است که عمدتاً در پرونده‌های تبعیض جنسی بوده‌اند. این موارد شامل توافق ۱۰۰ میلیون دلاری با سازنده بازی‌های ویدیویی Riot Games در سال ۲۰۲۱، توافق ۵۴ میلیون دلاری با Activision Blizzard سال گذشته و توافق ۱۵ میلیون دلاری با شرکت مادر Snapchat در ماه گذشته است.

این نهاد، مایکروسافت را به تبعیض جنسی و ناتوانی و دخالت در حقوق کارکنان برای استفاده از مرخصی متهم کرده است.

تعداد کارکنانی که ممکن است از این توافق بهره‌مند شوند، مشخص نیست. بر اساس پرونده‌های دادگاهی، مایکروسافت مستقر در ردمن، واشنگتن، حدود ۶,۷۰۰ کارمند در کالیفرنیا دارد.

کوین کیش، مدیر دپارتمان حقوق مدنی، در بیانیه‌ای گفت که مایکروسافت در حمایت از کارکنان در زمانی که نیاز به مراقبت از خود و خانواده‌هایشان داشتند، کوتاهی کرده است.

کیش افزود: “توافق‌نامه‌ای که امروز اعلام شد، کمک‌های مستقیم به کارکنان آسیب‌دیده ارائه خواهد داد و از تبعیض‌های آینده در این شرکت محافظت خواهد کرد.”

علاوه بر پرداخت ۱۴.۴ میلیون دلار، مایکروسافت توافق کرده است که یک مشاور مستقل استخدام کند تا اطمینان حاصل شود که سیاست‌های شرکت علیه کارکنانی که مرخصی می‌گیرند تبعیض‌آمیز نباشد و کارکنان قادر به مطرح کردن شکایات خود باشند و همچنین به مدیران و کارکنان منابع انسانی آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

 

 درباره خبر پلتفرم تردز قبل از یک‌سالگی به ۱۷۵ میلیون کاربر مطالعه کنید

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا