فیسبوک سال گذشته ۲.۸ میلیون ساعت را به حذف اطلاعات غلط اختصاص داد

کارکنان فیسبوک در سال ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۲.۸ میلیون ساعت را به برچسب‌گذاری و حذف اطلاعات غلط و گمراه‌کننده در این پلتفرم که توسط کاربران آمریکایی منتشر شد، اختصاص دادند.

اسنادی که اخیرا از دل شرکت فیسبوک به دست وال استریت ژورنال رسیده، نشان ‌‌می‌دهد که کارکنان فیسبوک نسبت به گسترش اطلاعات گمراه‌کننده و مضر در پلتفرم‌‌های مخلتف این شرکت، بسیار نگران هستند.

در این اسناد، جزییاتی در خصوص مدت زمان اختصاص یافته توسط کارکنان این شرکت برای مقابله با گسترش اطلاعات غلط آمده که نشان ‌‌می‌دهد در مجموع، بیش از ۳.۲ میلیون ساعت در سال ۲۰۲۰، برای جست‌وجو، برچسب‌گذاری و حذف اطلاعات غلط و گمراه‌کننده صرف شد که در این بین، ۲.۸ میلیون ساعت، معادل ۳۱۹ سال، به جست‌وجوی محتواهای انتشاریافته در آمریکا اختصاص داشت.

در گزارش وال استریت ژورنال به این موضوع پرداخته شده که نظارت‌‌های فیسبوک در زمینه‌‌هایی همچون خشونت‌‌های گروهی، قاچاق انسان، کارتل‌‌های مواد مخدر و ترویج خشونت و اطلاعات فریب‌دهنده بوده است.

در همین راستا، اخیرا نتایج یک تحقیق نشان داد که میزان لایک، اشتراک‌گذاری و تعامل کاربران با پست‌‌های حاوی اطلاعات غلط در فیسبوک، شش برابر پست‌‌های منابع خبری معتبر است.

طبق گفته وال استریت ژورنال، بخش زیادی از این افراد و گروه‌‌ها، از اکانت‌‌های جعلی فیسبوک، اینساگرام و مسنجر برای انتشار محتواهای خود استفاده ‌‌می‌کنند. سخنگوی فیسبوک در گفت‌وگو با این نشریه مدعی شد که این شرکت قصد دارد تا از فناوری هوش مصنوعی در تلاش‌‌های خود برای مقابله با گسترش اطلاعات غلط و محتواهای خشونت‌آمیز بهره گیرد.

یسبوک از اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۲۰، حدود ۶.۷ میلیون محتوای سازماندهی‌شده خشونت‌آمیز را از پلتفرم‌‌های خود حذف کرد. همچنین این شرکت از نمایش محتواهای متعلق به گروه‌‌هایی که قوانین این پلتفرم را نقض کنند، در فید کاربران جلوگیری ‌‌می‌کند.

علاوه بر این، اگر گروهی سیاست‌‌های این پلتفرم را نقض کند، پیام‌‌های هشداری برای کاربران قبل از پیوستن آنها به این گروه‌‌ها ارسال ‌‌می‌شود. طبق سیاست‌‌های فیسبوک، ارسال هرگونه پست خشونت‌آمیز، مضر، غیرقانونی و فریب‌دهنده در این پلتفرم ممنوع است.

 

منبع: itiran

آموزش دوره network+

مطالب مرتبط