اخبار قدیمی

فولکس واگن گلف ۲۰۲۴ خودرویی با ارزش

فولکس واگن گلف ۲۰۲۴ ماشین بدیه؟
وقتی حرف از خرید ماشین‌های خارجی مثل فولکس واگن گلف یا تویوتا کرولا می‌شه، خیلی از مشتری‌های ایرانی دنبال نسخه فول‌آپشن هستن. اما با واردات جدید، محدودیت‌های زیادی سر راهه. از طرف دیگه، مالیات‌ها و عوارض سنگین در کشورهای اروپایی باعث می‌شه مدل‌های پایه جذابیت بیشتری پیدا کنن. فولکس واگن گلف ۲۰۲۴ در نسخه پایه، الان یکی از گزینه‌های ارزشمند بازاره و برخلاف تصور اولیه، اصلاً هم ماشین بدی نیست!

بررسی نسخه پایه فولکس واگن گلف ۲۰۲۴

نسل فعلی گلف اوایل امسال فیس‌لیفت شد و تغییرات ظاهری و فنی خوبی رو تجربه کرد. یکی از تغییرات مهم، حذف گیربکس دستی از نسخه‌های اسپرت GTi و R بود، که باعث شد این دو مدل فقط با گیربکس اتومات عرضه بشن. اما خبر خوب برای دوستداران دنده دستی اینه که هنوز نسخه پایه گلف با گیربکس دستی عرضه می‌شه.

در نسخه پایه گلف، خبری از رینگ‌های آلیاژی نیست و به‌جاش، رینگ‌های ۱۵ اینچی فولادی با قالپاق استفاده شده. صندلی‌ها هم پارچه‌ای هستن. این مشخصات ممکنه در نگاه اول به نظر نرسن، اما وقتی مالیات‌های سنگین اروپایی مثل مالیات ۱۹ درصدی آلمان رو در نظر بگیریم، ارزش این انتخاب بهتر معلوم می‌شه. با این مالیات، قیمت تیپ پایه گلف به ۲۸,۳۳۰ یورو، یعنی حدود ۳۱,۶۰۰ دلار می‌رسه، که تفاوت قیمتش با تیپ GTi فقط حدود ۱۶۰۰ دلاره.

یکی از مزیت‌های فیس‌لیفت جدید گلف اینه که موتور قدیمی سه سیلندر ۱ لیتری حذف شده و موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱۴ اسب‌بخار جاش رو گرفته. علاوه بر این، در نسخه جدید، دکمه‌های فیزیکی جای کنترل‌های لمسی قبلی رو گرفتن و کار کردن با سیستم‌ها رو راحت‌تر کردن.

گلف نسل هشتم آخرین نسلیه که از موتورهای درون‌سوز استفاده می‌کنه، اما تا بازنشستگی این ماشین افسانه‌ای، هنوز سال‌ها باقی مونده. فولکس واگن قصد داره تا ۲۰۳۵ این مدل رو روی خط تولید نگه داره، پس منتظر تغییرات بیشتر برای این هاچ‌بک محبوب باشید.

 

مطالب پیشنهادی

سیتروئن C3-XR‌ به زودی در سایپا تولید میشود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا