فهرست دستگاه‌های سامسونگی واجد شرایط برای دریافت آپدیت اندروید ۱۲L منتشر شد

شرکت سامسونگ به تنهایی بار پیشرفت تبلت‌های اندرویدی را به دوش می‌کشد. برترین تبلت‌های سامسونگ در واقع بهترین تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار نیز به‌شمار می‌روند. همچنین سامسونگ تنها شرکتی است که اسمارت‌فون‌های تاشو مجهز به سیستم‌عامل اندروید را در مقیاس کلان به فروش می‌رساند.

دستگاه‌های سامسونگ از کلیه پیشرفت‌های نرم‌افزاری قابل ارائه توسط گوگل بهره‌مند خواهند شد. گوگل با انتشار اندروید ۱۲L دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. اندروید ۱۲L ورژن کاملا جدید سیستم‌عامل موبایلی گوگل محسوب نمی‌شود. اندروید ۱۲L اساسا مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته را برای اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های تاشو به ارمغان خواهد آورد. گوگل شخصا اندروید ۱۲L را ورژن فیچر دراپ اندروید ۱۲ نامگذاری کرده است.

ایده کلی این است که اندروید ۱۲ در دستگاه‌های مجهز به نمایشگر بزرگ به شکلی مطلوب‌تر اجرا شود. اندروید ۱۲L مجهز به یک رابط کاربری بهبودیافته است که شامل یک قالب ۲ ستونی جدید جهت نمایش اعلان‌ها، تغییراتی در لاک اسکرین، هوم اسکرین و مواردی از این دست است. با وجود نوار وظیفه جدید در قسمت تحتانی صفحه، توانایی دستگاه در زمینه مولتی‌تسکینگ افزایش یافته و امکان تعویض سریع و آسان برنامه‌ها فراهم شده است.

سامسونگ به‌روزرسانی اندروید ۱۲L را تا پیش از سال ۲۰۲۲ منتشر نخواهد کرد. گوگل تائید کرده که اندروید ۱۲L در اوایل سال آینده عرضه خواهد شد. تعداد دستگاه‌های سامسونگی واجد شرایط برای دریافت این به‌روزرسانی نسبتا زیاد است. شایان به ذکر است که کلیه تبلت‌ها و گجت‌های تاشو آینده کمپانی نیز از این سیستم‌عامل پشتیبانی خواهند کرد.

سری گلکسی زد فولد و گلکسی تب احتمالا تنها دستگاه‌های سامسونگی دریافت‌کننده به‌روزرسانی اندروید ۱۲L به‌شمار می‌روند. اگرچه این نسخه فیچر دراپ برای دستگاه‌های تاشو در نظر گرفته شده است؛ اما برای پنل تاشوی بلند و باریک سری گلکسی زد فلیپ مناسب نخواهد بود.

مدل‌های واجد شرایط برای دریافت به‌روزرسانی اندروید ۱۲L به شرح زیر هستند:

 

سری گلکسی زد فولد

گلکسی زد فولد ۳

گلکسی زد فولد ۲

گلکسی فولد

 

سری گلکسی تب

گلکسی تب S7 پلاس

گلکسی تب S7

گلکسی تب S7 FE

گلکسی تب S6 5G

گلکسی تب S6

گلکسی تب S6 لایت

گلکسی تب A 8.4

گلکسی تب A7

گلکسی تب A7 لایت

گلکسی تب اکتیو ۳

منبع:ITresan

آموزش دوره +Network

مطالب مرتبط