اخبار جدیدرویداد ها

عملیات سایبری ایران کمپین‌های ترامپ و هریس را هدف قرار داد

عملیات سایبری ایران؟؟

به گزارش رویترز ایالات متحده روز دوشنبه ایران را به راه‌اندازی عملیات سایبری علیه کمپین‌های هر دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و هدف قرار دادن عموم مردم آمریکا با عملیات سایبری تأثیرگذاری که به هدف شعله‌ور کردن اختلافات سیاسی انجام شده، متهم کرد.
در بیانیه‌ای از سوی FBI، دفتر مدیر اطلاعات ملی و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت، آمده است: “ما فعالیت‌های تهاجمی فزاینده‌ای از سوی ایران در این دوره انتخاباتی مشاهده کرده‌ایم.”

این بیانیه اتهاماتی را که اوایل این ماه توسط کمپین دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، مطرح شده بود تأیید کرد؛ اتهاماتی که ادعا می‌کرد ایران یکی از وب‌سایت‌های این کمپین را هک کرده و باعث تحقیقات FBI شده است.

ترامپ در آن زمان گفت که ایران تنها به اطلاعات عمومی دست یافته است.

بیانیه آمریکا همچنین اعلام کرد که ایران کمپین معاون رئیس‌جمهور، کامالا هریس، که قرار است این هفته نامزدی رسمی حزب دموکرات را در کنوانسیون این حزب بپذیرد، هدف قرار داده است.
نمایندگی ایران در سازمان ملل این اتهامات را “بی‌اساس و فاقد هرگونه اعتبار” خواند و تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران نه قصد و نه انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد.

بیانیه آمریکا اشاره کرد که ایران عملیات سایبری با هدف قرار دادن عموم مردم آمریکا برای ایجاد اختلافات سیاسی و همچنین عملیات‌های سایبری علیه کمپین‌های ریاست‌جمهوری انجام داده است.
این بیانیه ادامه داد: “این شامل فعالیت‌های اخیر برای دسترسی به کمپین دونالد ترامپ است که جامعه اطلاعاتی آن را به ایران نسبت می‌دهد.”

همچنین ذکر شد که جامعه اطلاعاتی اطمینان دارد که عوامل ایرانی با استفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی و دیگر روش‌ها، به دنبال دسترسی به افرادی با دسترسی مستقیم به کمپین‌های ریاست‌جمهوری هر دو حزب بودند.

این فعالیت‌ها شامل سرقت‌ها و افشاگری‌هایی بود که به منظور تأثیرگذاری بر روند انتخابات آمریکا انجام شده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نشد.

درباره رنگ جدید آیفون ۱۶ پرو بحوانبد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا