عبور ماکروسافت از اپل!

در پی افت شدید ارزش بازار اپل، ماکروسافت توانست جایگاه ان را تصاحب کند.

مایکروسافت با عبور از اپل توانست بار دیگر در جایگاه باارزش‌ترین شرکت سهامی عام دنیا قرار بگیرد. ارزش بازار غول ردموندی در ماه‌های اخیر به‌لطف سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی همواره روند رو به رشدی داشته است، درحالی‌که نگرانی درباره‌ی فروش آیفون و مک بوک باعث شده اپل در بازار بورس آمریکا افت شدیدی بکند.

افت ارزش بازار اپل پس از یک گزارش تحقیقاتی شروع شد که ادعا می‌کرد حتی ثابت‌نگه‌داشتن قیمت گوشی آیفون باعث نشده است چینی‌ها از محصولات این خانواده به‌طور چشمگیر استقبال کنند.

پس از آن‌که ادعا شد فروش آیفون ۱۵ در چین ضعیف‌تر از حد انتظارات بوده، برخی از شرکت‌های بازار سهام تصمیم گرفتند هدف‌گذاری ارزش هر سهم اپل را کاهش دهند. در نتیجه‌ی این شرایط، ۱۶۲ میلیارد دلار از ارزش بازار اپل در ۱۱ از بین رفت.

مایکروسافت مدتیست که دارد بر روی و این فناوری را به بسیاری از سرویس‌هایش اضافه کرده است. روند رشد سهام مایکروسافت پس از رونمایی سرویس Copilot for Microsoft 365 شروع شد.

مایکروسافت و اپل بارها با یک‌دیگر برای تبدیل‌شدن به باارزش‌ترین برند دنیا رقابت کرده‌اند. مایکروسافت در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ موفق شده بود اپل را پشت سر بگذارد، اما تولیدکننده‌ی اپل واچ و ویژن پرو در نهایت توانست جایگاهش را پس بگیرد. گوگل موقتا در سال ۲۰۱۶ توانسته بود به جایگاه نخست تکیه بزند.

منبع: زومیت

مطالب مرتبط