طراحی Gmail در تبلت‌های اندرویدی آپدیت شد

طراحی جدید جیمیل برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشدنی اندرویدی سرانجام از راه رسید.

گوگل طی چند سال اخیر سیستم‌عامل اندروید را برای تبلت‌ها بسیار توسعه‌‌ داده است. از زمان انتشار اندروید ۱۲L، گوگل تلاش زیادی کرده است تا سیستم‌عامل و برنامه‌ها را برای دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ مانند گوشی تاشو و تبلت‌ها بهبود ببخشد.

گوگل اعلام کرد که بیش از ۵۰ برنامه‌ی سیستم را برای عملکرد بهتر روی تبلت‌ها به‌روزرسانی خواهد کرد. درحال‌حاضر، Gmail که از قبل روی تمام تبلت‌های اندرویدی نصب شده، اولین آپدیت را دریافت کرده است.

به گزارش وب‌سایت ۹to5Google، جدیدترین نسخه‌ی جیمیل اکنون به جای نوار پایین، یک نوار ناوبری در سمت چپ صفحه‌ دارد که این تغییر چند ماه پیش برای گوشی‌های تاشو ارائه شده بود.

نوار پیمایش جدید یک منوی پیمایش سه‌خطی، گزینه‌هایی برای نوشتن ایمیل، فضاها (Spaces)، چت (Chats) و تماس‌های ویدیویی (Meet) نمایش می‌دهد. برگه‌ی انتخاب شده دارای یک نشانگر دایره‌ای است که مشخص می‌کند درحال‌حاضر کدام برگه را مشاهده می‌کنید.

نوار پیمایش جدید، فضایی از رشته‌های ایمیل را اشغال می‌کند؛ اما از آنجا که تبلت‌ها دارای نمایشگر بزرگ هستند (خصوصاً هنگامی که تبلت را در حالت افقی نگه می‌دارید)، این فضا مشکلی ایجاد نمی‌کند.

آپدیت جدید درحال‌حاضر برای برخی از کاربران قابل‌مشاهده است و می‌توانید پس از بروزرسانی برنامه به آخرین نسخه از طریق فروشگاه پلی، تغییرات اعمال‌شده‌ را بررسی کنید. احتمالاً این آپدیت تا چند روز دیگر به‌طور رسمی در دسترس همه‌ی کاربران قرار خواهد گرفت.

آپدیت‌های جدید گوگل درصورت تداوم علاوه بر بهبود سیستم‌عامل و برنامه‌های موجود، توسعه‌دهندگان را نیز تشویق می‌کند تا برنامه‌هایی با طراحی بهتر برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو بسازند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط