شرکت META از فیسبوک بخاطر تغییر نام به «متا» شکایت کرد

احتمالا یادتان هست که سال گذشته شرکت  فیسبوک با ریبرند بزرگ خود به متا تغییر اسم داد، اما ظاهرا این کار فیسبوک برای یک شرکت کوچک در زمینه هنری دردسرهایی رو درست کرده و الان اون شرکت قصد داره که از متا (فیسبوک) به خاطر سرقت برندشون شکایت کنه.

در بخشی از شکایت شرکت متا این چنین آمده است:

شرکت متا (Meta.is) به مدت ۱۲ سال در زمینه هنری فعالیت داشته که حالا در بیانه‌ای اعلام کرده با اینکه به مدت هشت ماه با فیسبوک مذاکره کرده، به نتیجه‌ای نرسیده و حالا قصد داره از شرکت متا(فیسبوک) به دلیل نقض قوانین علامت تجاری شکایت کنه!

 

در قسمتی از شکایت شرکت متا نوشته شده است که:

فیسبوک دیگر قادر به ارائه خدمات و کالاهای خود به اسم متا نمی باشد . و کاربران فکر میکنند که خدمات و کالاهای فیسبوک از متا منشا می‌گیرد و با ارتباط دارند. درصورتی‌که آن‌ها بخواهند به صورت برملا بودن IP ما را تصرف کنند و در همان فضایی که بیشتر از یک دهه در آن فعالیت‌ انجام می دهیم ، از آن استفاده‌ کنند ، نمی‌توان خیال کرد‌ زمانی‌ که بر « متاورس » تسلط‌ پیدا‌ کنند ، چه اتفاقی‌ خواهد افتاد. »

دردسری جدید برای زاکربرگ و متا؟

تغییر‌ اسم شرکت‌  متا و خبردادن برنامه‌‌ و اهداف جاه‌طلبانه در عرصه متاورس از سوی زاکربرگ در پارسال ، سبب شد تا اضطراب هایی درمورد تسلط‌ این شرکت‌ بر این بازارچه صورت بگیرد . اکنون با وجود شکایت‌ تازه به نظر‌ می‌رسد زاکربرگ و طبق‌ نقل های در حاضر ، Meta .is دارای یک نشان تجاری معتبر‌ می باشد که  شرکت‌ مارک‌ زاکربرگ حتی با وجود تعویض اسم های دیگری که پس از ری‌برند خود‌ اجرا کرده ، مقدور است‌ با یک جنگ سخت در دادگاه‌ روبرو گردد . مسلماً بعضی نشان ها ی  تجاری دیگر هم با شهرت Meta وجود داردند ، ولی به محصولات‌ غیرتکنولوژیک مثل « تولیدکننده اندام‌‌های‌ مصنوعی‌ » مرتبط می گردد .

 

منبع:دیجیاتو

مطالب مرتبط