سایپا اطلس به زودی معرفی خواهد شد؛ تصویر و مشخصات کراس اوور جدید ایرانی

مدیرعامل سایپا از معرفی خودرو سایپا اطلس – Saipa Atlas در آینده نزدیک خبر داد. در ادامه با مشخصات اولیه کراس اوور جدید سایپا آشنا می‌شویم.

در حال حاضر سایپا آریا به عنوان نخستین کراس اوور ملی سایپا محسوب می‌شود که طراحان این شرکت آن را در کلاس فنی C بر پایه پلتفرم SP100 توسعه داده‌اند. سایپا آریا در ابتدای سال ۱۴۰۰ به تولید خواهد رسید و در نیمه دوم سال آینده شاهد حضور آن در جاده‌ها خواهیم بود، اما طبق اعلام مدیرعامل سایپا، این گروه خودروسازی به زودی از یک کراس اوور جدید دیگر پرده خواهد برداشت.

سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص تولید محصولات جدید این گروه خودروسازی عنوان کرد تولید مدل نهایی محصول جدید سایپا که در کلاس B طراحی شده به پایان رسیده است. وی افزود این خودرو با نام اطلس و با ظاهری مدرن و زیبا در کنار امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته به زودی معرفی خواهد شد.

مشخصات اولیه کراس اوور سایپا اطلس

طبق اعلام مدیرعامل سایپا کراس اوور اطلس در کلاس فنی B توسعه پیدا کرده است، از این رو از کراس اوور آریا کوچک‌تر خواهد بود. اطلس به عنوان یک کراس اوور شهری بر پایه پلتفرم X200 توسعه پیدا کرده و احتمالا همانند سایپا شاهین از موتور M15 توربو بهره خواهد برد. همچنین یک گیربکس ۵ سرعت دستی ۵F18 وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت.

طبق خبرهای منتشر شده، کراس اوور اطلس در مدل فول آپشن دنده‌ای از امکاناتی چون رهیاب ماهواره‌ای، رینگ آلومینیومی، تریم داخلی چرم، فرمان کمکی برقی، چراغ روشنایی روز، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک و سنسور نور بهره می‌برد.

اولین تصویر از محصول جدید سایپا

نخستین تصویر از محصول جدید سایپا لو رفته است که در آن شاهد جلوپنجره متفاوتی نسبت به دیگر محصولات این شرکت خودروسازی داخلی هستیم. همچنین نکته جالبی که در این تصویر به چشم می‌خورد، فاصله زیاد کاپوت با بدنه خودرو است که انتظار می‌رود این مشکل در نسخه نهایی خودرو برطرف شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *